• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 waarden bij als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
In bijgevoegd bestand staat een vereenvoudigd voorbeeld van een bestand waarmee ik werk...

De opzet is de volgende: als mijn naam in cel A2 staat, dan moet zowel in B2 als C2 een zin of woord komen te staan. In B2 moet dit "OK" worden, in C2 "geen aangifte, enkel brief opmaken".

Via de "als" formule kan ik in C2 de zin krijgen, maar ik zou via dezelfde formule direct (als dit kan natuurlijk) het woord "OK" in B2 willen zien staan...

Lukt zoiets?

Bekijk bijlage als....xlsx

Spiesse,

als je iets in B2 wilt hebben, dan zul je een formule in B2 moeten zetten.
Idem voor C2.

Conclusie:
Wat jij wilt gaat niet m.b.v. formules.

hey Hajie,

via vba zou het dus wel kunnen? Het bestand zit vol van de code, dus eentje erbij zou ook wel nog kunnen denk ik :)

Schuilt er meer achter de vraag of is het gewoon simpel.
In b2; =als(a2>0;"ok";"")

Spiesse, je schrijft

hey Hajie,

via vba zou het dus wel kunnen? Het bestand zit vol van de code, dus eentje erbij zou ook wel nog kunnen denk ik :)

Het lijkt me dat je m.b.v. vba er voor kan zorgen dat als je in een cel in kolom A een bepaalde tekst invoert er automatisch in de twee naastgelegen cellen ook een tekst te plaatsen.

zoek maar eens op "Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)"

Hajie,

de worksheet_selectionchange loopt al in mijn bestand...

in de bewuste cel zou er moeten gekeken worden als één van de ingevoerde namen overeenstemt met een vooraf bepaalde lijst en van daaruit moet dan in een cel x aantal kolommen verder "ok" komen of blanco blijven...

Dus ik vermoed dat er met case zal moeten gewerkt worden?

klok en klepel

Spiesse,

dit is voor mij een gevalletje "van de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt". Voor de uitwerking kan ik je helaas niet helpen.

geen probleem Hajie, ik weet die klepel ook nog niet goed hangen :) :)

ik kom wel iemand tegen hier die overweg kan met select case en zo van die klepels :)

Beschrijf eens goed wat de bedoeling is.

...Dus ik vermoed dat er met case zal moeten gewerkt worden?
Dat vermoeden is onjuist, wat met "case" kan, kan vaak ook met " if ".
Waarom voldoet het antwoord van HSV uit bericht #4 voor jou niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan