2 wd elements HDD`s aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

swen1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2015
Omdat ik erg tevreden ben over een WD Elements 3tb HDD, heb ik er nog één aangeschaft.
Na aansluiten blijkt dat het systeem hem wel herkent, maar ik kan hem niet benaderen.
Na van alles geprobeerd te hebben, blijkt er dus een probleem te zijn:
- beide HDD werken prima als ze ALLEEN aangesloten zijn
maar zodra ik ze alletwee aansluit, kan ik er maar één benaderen.

In het Start-Computer scherm wordt er ook maar één weergegeven(degene die het eerst aangesloten wordt)
Als ik echter in het Start-Apparaten en Printers scherm bekijk, staan ze wel alletwee aangegeven(ook weer één benaderbaar en de ander niet)
En bij het hardware veilig verwijderen staan ze ook alletwee, maar alleen bij degene die ik kan benaderen staat de naam van de HDD eronder. Bij de andere niets.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik ze alletwee gelijktijdig kan benaderen zodat ik bestanden tussen beiden schijven kan verplaatsen/kopiëren.

Microsoft dacht aan de drivers van de pc,
HP mag/kan niets zeggen omdat het niet over een probleem van de pc gaat,
en bij WD kan ik niks hierover vinden.

Wie kan mij helpen????

Doe eerst eens een duidelijke schermafdruk van een maximaal groot gemaakte Schijfbeheer met beide WD's aangesloten.

Overigens ga ik hiervuit van een eigen voeding(-adapter) per WD, dus niet voeding via USB voor beiden(!)

Tijs.

Hallo Tijs,

bedankt voor je reactie!
Ik heb het probleem echter vanacht opgelost.
Het bleek dat beide HDD`s met dezelfde stationsletter werden aangegeven, dan wordt er maar één tegelijkertijd gelezen.
Stationsletter aangepast en bingo,
beide HDD`s zijn nu tegelijkertijd te benaderen.

Toch nogmaals bedankt voor je reactie !!!

Precies wat ik al dacht, daarom de vraag voor schermafdruk Schijfbeheer. :)
In Schijfbeheer had je dan een andere schijfletter kunnen toekennen aan 1 van de 2 schijven/partities.

Zet de vraag nog even op opgelost, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan