2 webpagina's openen en waardes mee geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin01

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
159
Hallo helpers!

ik ben met php een homepage aan het maken en wil met 1 submit 2 pagina's laten openen, dat lukt nog wel... dat heb ik met het volgende command voor elkaar gekregen:

onchange="document.form2.submit(); document.form3.submit();"

Dit heb ik bij mijn SELECT gezet zodat hij, wanneer er een selectie word gemaakt, 2 formulieren in mijn php document submit. Daarmee worden dus 2 nieuwe pagina's geopend.

Nu...

Door form2 word de waarde die geselecteerd is in de dropdownlist meegegeven naar 1 pagina die hij opent... maar die zelfde waarde wil ik ook graag naar de 2de pagina mee geven... daarom heb ik form3 gemaakt. Maar het lukt me niet de geselecteerde waarde in die site regel (http://www.site.com/test.php?waarde=1)

Dus...

Weet iemand hoe ik dit kan doen? of weet iemand een manier om met het submitten van 1 form, 2 nieuwe pagina's te openen...?

hopelijk is het een beetje duidelijk gebleven... als alvast bedankt...:)
 
Twee pagina's achter elkaar, of tegelijkertijd ?

Je kan ook eerst de eerste openen, de variablen die je nodig hebt in een sessie stoppen, de tweede pagina laden en die laten parsen met de variablen in de sessie.

Beeeeetje onduidelijk ;)
 
't liefst tegelijk bash... :)

ik ben niet zo'n ster in php... maar ik wil wel eens wat proberen met zo'n sessie waar je het over hebt :)
zou je het aub met een test voorbeeld kunnen uitleggen? :thumb: alvast heel erg bedankt!
 
Whoa, tegelijkertijd..

Je zou dan met frames moeten werken. In elk frame laat je dan de pagina parsen die je wilt.

Je kan toch nog ff naar die sessies kijken. Ik zal 'n heel basic voorbeeldje (met code) geven. Ik kan niet garanderen dat de code werkt, ik schrijf 'm on-the-flight, maar het idee zal duidelijk zijn :)

form.php:
PHP:
<form method="post" action="parse1.php">
Gimme: <input type="text" name="variable" value="" /> <input type="submit" value="Hit it" />
</form>

parse1.php:
PHP:
<?php

session_start (); // Zet dit in elke pagina waar je sessies gebruikt, zie lager meer !

if ( isset ( $_POST['variable'] ) == FALSE )
{
  die ( 'Geen inhoud opgegeven he, terug naar <a href="form.php">form.php</a> !' );
}

$variable = htmlentities ( $_POST['variable'] );

// Plak er wat achteraan, om te bewijzen dat het langs parse1.php is gegaan
$variable .= ' (Dit is langs parse1.php gegaan !)';

// Stop de variable in een sessie:
$_SESSION['koetje'] = $variable;

// En stuur de browser door naar de volgende pagina
@header ( 'Location: parse2.php' );
echo '<a href="parse2.php">Klik hier</a>';

?>

parse2.php:
PHP:
<?php

session_start (); // Start de sessie weer

echo $_SESSION['koetje'];

echo '<a href="form.php">Opnieuw !</a>';

?>

Over session_start (). Overal zie je staan dat je het bovenaan je script moet zetten. Maar waarom nou ? Ze zeggen dat allemaal omdat ze
a) Niet beter weten (Meestal ook de slechtere tutes)
b) Zeker weten dat het bij jou werkt (Ook meestal slechtere tutes, waarom wordt het niet uitgelegd ?)

Wat ze eigenlijk bedoelen, is dat je het moet plaatsen in je code, voordat er tekst (output) naar de browser (client) gestuurd is. Dit mag dus niet:

PHP:
<?php

echo 'sup ?';
session_start ();

?>

Maar dit ook niet:

<?php

function functie ()
{
  echo 'Just chillin';
}

functie ();
session_start ();

?>

Het is dus het beste om het bovenaan in je script te zetten, weet je zeker dat de sessie gestart wordt.

Nog vragen ? :p
 
Laatst bewerkt:
alvast bedankt voor de moeite... ik ga het bewerken in m'n website!

als vragen heb stel ik ze ;)

bedankt :thumb:
 
oke, en hoe zou ik het moeten doen met frames, want die heb ik nu :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan