• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 werkbladen in één venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thoralf

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Ik kreeg een vraag van een kennis, waarop ik zo snel geen antwoord weet:

Hoe krijg ik van een werkmap, op het scherm, naast elkaar (mag ook onder elkaar) twee verschillende werkbladen?
Dus in het linker deel van het venster werkblad1 en in het rechter deel werkblad2.

Thoralf

In Excel 2003 : venster > Naast elkaar vergelijken met .....

Bij de ........ kiezen voor het andere werkblad.

In Excel 2003 : venster > Naast elkaar vergelijken met ..... Bij de ........ kiezen voor het andere werkblad.
Gerard,

En als die vermelding grijs is in 2003?

Thoralf,

Helaas heb ik op dit moment geen Excel 2003 tot mijn beschikking maar mijn gevoel zegt dat het komt omdat het blad beveiligd is.

Maa zoals gezegd : Ik kan het nu niet controleren.:o

Helaas heb ik op dit moment geen Excel 2003 tot mijn beschikking maar mijn gevoel zegt dat het komt omdat het blad beveiligd is.
Gerard,

Gevonden: Het gaat om een vergelijking van twee bestanden, dus één bestand open geeft een grijze vermelding. Bij meer dan twee komt er een keuzescherm.

Het ging in dit geval om het naast elkaar zetten van twee werkbladen uit dezelfde werkmap.
Als je slechts één werkblad uit een map geopend hebt, de meest gebruikelijke situatie, zal Naast elkaar vergelijken met... grijs zijn. Als je dan echter via nieuw venster nog eens een werkblad (zou ook nog het werkblad kunnen zijn dat reeds geopend is) opent, dan wordt die menu-optie zwart.
Een ieder in ieder geval bedankt voor de inbreng.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan