2 wireless netwerken actief

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
596
Hallo,

Ik heb zelf draadloos internet met een buffalo router en pcmcia kaart wat uitstekend werkt alleen hebben waarschijnlijk de buren nu ook draadloos internet omdat ik die nu zie staan. Wat er nu gebeurd is dat hij steeds verbinding probeert te zoeken met het verkeerde netwerk. Hoe kan ik dit voorkomen want op die andere verbinding heb ik geen internet?

Gr dave
 
Door op je eigen netwerk WEP encryptie en MAC adres control aan te zetten. Dit ook om te voorkomen dat de buren op jouw netwerk gaan zitten.
 
Geplaatst door dvham
Hallo,

Ik heb zelf draadloos internet met een buffalo router en pcmcia kaart wat uitstekend werkt alleen hebben waarschijnlijk de buren nu ook draadloos internet omdat ik die nu zie staan. Wat er nu gebeurd is dat hij steeds verbinding probeert te zoeken met het verkeerde netwerk. Hoe kan ik dit voorkomen want op die andere verbinding heb ik geen internet?

Gr dave

Je kunt een voorkeurs netwerk opgeven (die van jezelf) en bij die andere (van de buren) aangeven dat je daar niet op mag connecten. En als je dan zoals Hangmat zegt WEP en MAC filtering aanzet, dan voorkom je dat ze bij jouw kunnen internetten.
 
Sorry maar ik ben er weer.

Dit lost helaas het probleem niet op doordat de verbinding van de buurman sterker is en daardoor steeds probeert verbinding te maken. Rechtsonder krijg je dan steeds weer die melding daarvan maar ook al klik je dat weg dan gaat hij daar toch op zoeken.

Verder heb ik alle beveiliging aangezet.
 
Neem een ander channel, mischien werkt dat.
 
Ook geprobeerd, wordt er nu een beetje gek van. Is er niks anders hiervoor een programmatje ofzo?
 
Als je een voorkeursnetwerk opgeeft en de andere blokkeerd is je probleem verholpen. Dus die andere instellen op: nooit een verbinding met dit netwerk maken oid.
 
Je kan geen verbinding blokkeren, als dat wel zo is waar dan? en oid heb ik niet zo veel aan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan