Nee, qua snelheid zal je dat niet merken.
En ietwat offtopic; qua veiligheid is dat niet het meest slechte plan (OS en data scheiden), al moet je als user eigenlijk altijd een kopie van je data (en liefst ook een mirror van het systeem) op externe harddisk hebben.
Een kopie op een andere interne hdd is leuk, maar biedt geen bescherming tegen totaal verlies bij bijv. brand, blikseminlsag en andere oorzaken waardoor de interne hdd's onbruikbaar zijn geworden.
Als voorbeeld hoe ik het e.e.a. 'zeker' heb gesteld:
Windows en andere programma's (wel) op C
Een kopie van de map met 'mijn naam' op een andere interne fysieke harddisk.
Daarnáást nog een mirror van C op externe harddisk, een Windows bestandskopie op die externe harddisk én nog een kopie van de map met 'mijn naam' op diezelfde externe harddisk. Vervolgens wordt die externe harddisk op een plaats elders in huis (ver weg van de pc) bewaard, zodat bij bijv. brand de kans heel klein is dat beide tegelijkertijd verloren gaan. (Tja, als er een vliegtuig op mijn huis valt dan zal het wél 'game over' zijn voor alle kopietjes.......)
1x per maand een update van het e.e.a. naar de interne kopie én de externe kopie.
Bovenstaand stukje backup tekst is ingegeven door de vele, héél vele mensen hier op de Helpmij die -als het te laat is-, vragen hoe ze gegevens terug kunnen halen van hun defecte schijf / schijven. Ik heb dan vaak zoiets van : zucht, had je vooraf nou echt niet kunnen bedenken dat je een kopie van alles moest hebben.......................?