2 x hd met xp. als ik er een formatteer, drivers weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik probeer een packard bell plug en play pc uit 2001 aan de praat te krijgen. Daar zit een hd van 40 Gb in met daar op xp home premium. Blijkbaar zit daar ook iets op dat voorgeinstalleerd is door de fabrikant, maar met deze schijf werkt het (ook na alle updates) niet lekker. Nu heb ik ook nog een 20Gb schijf liggen met daarop (legale) XP pro. Nu vond ik ook nog een kabel waarop aan de ene kant "motherboard" staat en aan de andere kant "master". Daar tussen in nog een aansluiting met "slave". Ik heb de 40Gb aangesloten op slave, en de 20Gb op master. Maar wat ik ook probeer en hoe ik de schijven ook omruil, als ik opstart, start de pc telkens op van de 40Gb schijf. Ook heb ik die kleine dingetjes bij de aansluiting al op allerlei manieren gewisseld (waar master/slave moet zitten staat op de schijven) maar niks werkt. Ik wil gewoon opstarten van de 20GB en de 40Gb gebruiken voor data. De pc stelt natuurlijk niet zoveel meer voor, maar is nog goed genoeg om iemand een plezier mee te doen.

Dit probleem is opgelost de pc start nu op van de 20Gb hd. Als ik nu de 40Gb hd met het oude besturingsysteem formatteer, ben ik dan drivers kwijt?
mvrgr. Kanyarat.
 
ja, je bent dan de drivers kwijt. Maar deze kun je downloaden van de site van de fabrikant.
 
Kan ik die drivers ook ergens op de 40Gb met het "oude" xp vinden en dan kopieren naar die 20Gb schijf met de "nieuwe" xp?
 
Kijk eerst of je de drivers kan vinden,op internet.
Overzetten?Weet jij dan welke?
Kijk je moederbord,type.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan