2 x pingping

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Om de 5 a 10 minuten hoor ik soort van ping-ping uit mijn laptop komen. Ik heb bijna alle windows geluiden uit gezet, browser uit gezet, virusscanner uitgezet en niks helpt, dat irritante geluid blijft maar komen en ik ben er intussen helemaal ******ziek van. Hoe kom ik er achter wat de oorzaak is?

Ik denk dat het je moederbord is die dat geluid maakt met die speaker van je moederbord. Vaak geven de piepjes een code aan en die code geeft aan wat er mis is.
Zoek even op in je handleiding van je moederbord wat er mis kan zijn.

Groet,

Daar kon je wel es gelijk in hebben, want het geluid is in het begin van het opstarten te horen. Ik heb nu in BIOS gekeken, maar kan daar niks vinden om het geluid uit te schakelen. Laptop is 2dehands en nu moet ik dus eerst uitzoeken welk moederbord ik heb.

Dat het aan het moederbord zou kunnen liggen heeft me wel op het goede been gezet. Ik ben in het register gedoken en heb [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound] opgezocht en daar bij beep de waar de van yes naar no gezet en hoop nu dat het probleem is opgelost

Dat het aan het moederbord zou kunnen liggen heeft me wel op het goede been gezet. Ik ben in het register gedoken en heb [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound] opgezocht en daar bij beep de waar de van yes naar no gezet en hoop nu dat het probleem is opgelost

De beeps geven een serieus probleem aan. Kun je de specificaties van je PC geven?

Ze zijn niet uit te schakelen via Windows.

Helaas heeft het niks geholpen en ik baal enorm. Het geluid komt alleen uit de laptop zelf en niet via de boxen. Snap er helemaal niks meer van.......

Zou je even het merk en type van het moederbord willen plaatsen?

Laptop is een Acer Extensa 5235
Moederbord Acer BA 50-MV
Processor Intel Celeron CPU 900 2,20 GHz
Windows Ultimate Pro (voorheen Vista)

Al voordat ik de scan deed stopte de pingping. Malwarebytes vond wel het 1 en ander, wat ik heb verwijderd. Wel had ik voor de scan Speedfan aangezet en de hd gecontroleerd en die is wel oke. Het enige dat ik in Speedfan heb veranderd is de temperatuur van ACPI, die stond op 50 en die heb ik veranderd naar 55 en sindsdien lijkt de pingping gestopt te zijn. Overigens gebruik ik een externe ventilator onder de laptop, omdat ik al eerder problemen heb gehad met het heet worden van de hd.

En weer die pin-ping in mijn laptop, ik snap er nu helemaal geen hol meer van. Hoe zet ik die in de vredesnaam uit???

Zijn het korte of lang piepjes?

Bijv. lang - kort - kort - lang?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan