2 x xp geinstalleerd wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
330
Ik kon mijn laptop niet meer opstarten, met veel pijn en moeite heb ik in ieder geval windows xp opnieuw kunnen installeren, niet op de c-schijf omdat ik bang was al mijn bestanden te verliezen maar op de d-schijf.

Bij het opstarten komt hij nu ook met de vraag welke ik wil gebruiken, de c-schijf doet het (volgens mij) nog steeds niet.
Kan ik de program files zo overzetten naar de c-schijf of moet er echt geinstalleerd worden? en is het dan wel opgelost?

met vriendelijke groet,

Marianne:eek:
 
het werkt niet om stom weg alles over te zetten. want er moeten ook vermeldingen van in het register worden gemaakt.

probeer eens of je niet iets in Boot.ini kan veranderen waardoor hij het gewoon weer doet.

xp cd erin start herstel consolle en type dan iets van (srry weet ik niet ff uit me hoofd zal het nog ff opzoeken.)
dan start het weer op met alleen de benodigde systeem bestanden.

maar kies je toch voor de 2 instalaties. stel dan dit ff in.

deze computer --> rechtermuisknop eigenschappen-->geavanceerd-->opstart en herstel instellingen-->en haal het vinkje weg voor lijst met besturingssystemen (zet hem daarboven wel op de goede versie van windows anders is het erg lastig om er weer in te komen F8 enzo)
 
xp cd erin start herstel consolle en type dan iets van (srry weet ik niet ff uit me hoofd zal het nog ff opzoeken.)
dan start het weer op met alleen de benodigde systeem bestanden.

dat heb ik voordien steeds geprobeerd maar dat mocht niet baten daarom heb ik xp opnieuw geinstalleerd.
Hoe kan ik zien of xp nog op de c:schijf staat? en is het inderdaad zo als ik dit opnieuw installeer dat ik alles kwijt ben aan foto's en bestanden?

m.vr.gr.Marianne
 
het licht eraan hoe je hem instaleer. ja kan kiezen voor een schone instalatie dan formateert hij eerst je schijf dan is dus wel alles eraf maar je kan hem erook gewoon overheen instaleren. dan licht het eraan wat voor versie je er nu op heb staan als dat de zelfde versie is als dat je op de cd heb kan je kiezen voor in de bestaande windows mappen dan wil hij wel eens alle instellingen het zelfde laten.( meestal niet)

maar anders kies je voor 2 instalaties op 1 schijf en dan heb je hetzelfd als nu dus dat je als nog alle programmas opnieuw moet instaleren.enzo.

ook moet je je drivers van je hardware opnieuw instaleren ik weet niet of je dat nu heb gedaan?

maar meestal valt je instalatie nog wel te redden.
dat iets typen bedoelde ik dat je boot.ini aanpast.
maar ook systeembestanden herstellen wil nog wel eens werken maar dan moet je eerst in windwos zitten. maar je kijkt maar ik moet nu naar de kapper:evil: :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan