2000 Domein, foutmelding over vertrouwensrelatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Zie:
attachment.php

Ik had nog een foutmelding, iets anders maar kwam op hetzelfde neer.
Nu probeer ik, terwijl ik ingelogd ben, een andere PC te benaderen (en dus in te loggen) en in de andere situatie wilde ik fysiek op die PC inloggen.
Dan is de fout:

*Aanmeldingsbericht*
Het systeem kan u niet aanmelden op dit domein omdat de vertrouwensrelatie tussen het primaire domein en het vertrouwde domein is verbroken

Is iemand dit al eens tegengekomen?

Google komt met één hele hit ( jaja :confused: ) namelijk: http://www.entershop.nl/Microsoft Windows Error Codes!.htm .
1788
Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen het primaire domein en het vertrouwde domein.

Fout 1788? De MSKB kent het nummer niet.

Het is meer uit interesse hoor, verder geen groot probleem. Niet mijn domein nml. Ik vroeg me alleen af als iemand dit toevallig eens tegen was gekomen of dit kende hij mij van wat links kon voorzien.
Ik neuzel rustig door :).

Bijlagen

• relatie.png
    relatie.png
    12,3 KB · Weergaven: 289
Laatst bewerkt:
Dat moet ingesteld worden in domains and trusts. Er zijn twee of meer domeinen aanwezig en het ene vertrouwt het andere niet. In de administrative tools op een domaincontroller vind je domains and trusts terug.

Klopt dat er twee domeinen zijn.

De PC (2000 Pro) meldt zich standaard aan op "Educatief". Wanneer ik probeer in te loggen op "DMN-Leerlingen" krijg ik de fout.

Nooit geweten dat je PC's domeinen moet laten vertrouwen.

Geplaatst door hangmat
Dat moet ingesteld worden in domains and trusts. Er zijn twee of meer domeinen aanwezig en het ene vertrouwt het andere niet. In de administrative tools op een domaincontroller vind je domains and trusts terug.

Moet je dit trouwens instellen op serverniveau of kan ik lokaal opgeven welke domeinen wel en niet braaf zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan