2000 of xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
IK heb een redelijk kleine laptop (4.7 gb)

Windows xp pro heeft ongeveer 3 gb nodig.

Kan iemand mij vertellen hoeveel xp home en win2000 nodig hebben?

Thanks,
Johan

Mijn windows map van xp home is 1,6 Gb groot.

2000 zal rond de 800MB á 1GB zitten als ik het me goed kan herinneren.

Als er maar een 4.7 GB schijfje in zit kan de rest ook niet veel zijn neem ik aan! Wat voor processor en hoeveel intern geheugen heb je?

Dat zou dan net gaan maar verwacht geen hoogstandjes van XP. Zeker niet als je videokaart ook nog wat geheugen pikt....

welk programmaatje kan ik ook alweer gebruiken om te kijken wat voor videokaart ik heb (ivm zoeken naar drivers)?

Geplaatst door Raymond Bos
Aida32

Foei Raymond,
Jij weet toch ook dat de maker van aida32 er mee is opgehouden en dat deze nu bij everest werkt.
Wel even de home versie nemen die is gratis.

Oeps, gebruik het nooit maar je hebt gelijk:( natuurlijk...
Ik schaam mij diep:o

Geplaatst door johandezeeuw
IK heb een redelijk kleine laptop (4.7 gb)

Windows xp pro heeft ongeveer 3 gb nodig.

Kan iemand mij vertellen hoeveel xp home en win2000 nodig hebben?

Thanks,
Johan

dan weet ik niet of we het over dezelfde Windows XP PRO hebben want die van mij is altijd 1.6 GB en nog nooit 3 GB.

en Windows 2k is minimaal 650 MB, maar de standaard installatie is dan ongeveer 895 MB

Hou er wel rekening mee dat, zeker als je het www opwilt, ook ruimte nodig hebt voor je Windows updates, virusscanner, firewall, je mailtjes etc. en dan nog zo'n halve GB (=10%) voor defragmenteren. Dan kom je echt niet ver met 4,7 GB, dus ik zou de "zuinigste" windowsversie kiezen.

Erop zetten

Ik heb momenteel windows Xp pro erop zitten, maar wil dus graag overstappen op win 2000.

Xp zegt steeds dat dit een oudere versie is en blokkeerd de installatie, hoe los ik dit op??

een format.
Opstarten met de win2k schijf en dan formatteren en installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan