• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[2003] alle mogelijkheden in één kolom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Berichten
151
Wij hebben 365 rekeningnummers en nog eens 300 kostenplaatsen, nu willen wij vanwege allerlei gegevens die hieraan gerelateerd zijn één kolom hebben waarin alle mogelijkheden cq variaties komen te staan.

Ik heb een simpel voorbeeld bijgevoegd.

In de derde kolom heb ik een weergave gezet van wat de bedoeling is.
 

Bijlagen

  • Map5.xls
    13,5 KB · Weergaven: 29
Een heel eenvoudig macro'tje doet dat voor u:
Rij 1 + rij 3 in rij 5

Code:
Sub varianten()
k = 1
For i = 1 To Range("A65500").End(xlUp).Row
    For y = 1 To Range("C65500").End(xlUp).Row
        Cells(k, 5) = Cells(i, 1) & Cells(y, 3)
    k = k + 1
    Next
Next
End Sub

Succes, Cobbe
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, dat werkt inderdaad. Maar vanwege de beperking die 2003 heeft, zijn het aantal mogelijkheden meer dan 65K. Dus moet ik verder gaan zoeken om tot een oplossing te komen.

Het probleem is dat wij met een budget versus realisatie overzicht willen maken, welke periodiek te gebruiken blijft. Maar het kan dus voorkomen dat er voor bepaalde combinaties (Grootboek+Kostenplaats als unieke sleutel) wel budget staat, maar dat er nog geen realisatie heeft plaatsgevonden. En omgekeerd, dus wel realisatie maar geen budget. Dus dacht een blad te maken waarop alle mogelijkheden staan, om zo uit te kunnen sluiten dat beide mogelijkheden voorkomen. Maar er zijn om precies te zijn 225 grootboekrekeningen en 420 kostenplaatsen.

Ik ga nu verder zoeken om gebruik te maken van de bestanden welke ik uit AccountView heb gehaald en zo alleen de combinaties neem waarop daadwerkelijk iets geboekt staat.
 
Ik wil me niet opdringen hé.:)
Maar je kan het resultaat ook in 2 kolommen zetten dan omzeil je de beperking van het aantal rijen in xl2003.

Code:
Sub varianten()
r = 1: k = 5
For i = 1 To Range("A65500").End(xlUp).Row
    For y = 1 To Range("C65500").End(xlUp).Row
        Cells(r, k) = Cells(i, 1) & "_" & Cells(y, 3)
    r = r + 1
    If r > 50000 Then k = 7: r = 1
    Next
Next
End Sub

Je ziet maar, Cobbe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan