[2003] Register, Hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

Ik heb wat problemen met mijn rechten. Ik kan lokale programma's niet/slecht gebruiken omdat ze in het register moeten schrijven en bestand op de hardeschijf moeten veranderen.
Alleen de gebruiker die ingelogd op het domein heeft op de computer geen rechten in regedit en hardeschijf hoe kan ik dat instellen?

Gr. Bart

Dus even in het kort: Je logt in op een domein-account op je pc, maar die mag geen programma's installeren/regedit starten.

Je zult dan een beheerder van het domein moeten vragen jouw domein-account toe te voegen aan de lokale groep Administrators op je pc.

Voorbeeld: Je domeinaccount heet Mijndomein.local\Bart
Wat moet de domeinbeheerder doen op jouw pc:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators "Mijndomein.local\Bart" /add

of via Gebruikersbeheer jou toevoegen aan die lokale groep Administrators:
Start -> Uitvoeren -> control.exe nusrmgr.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Geavanceerd -> Groepen -> [voegt jouw domein-account toe aan de groep Administrators]

of, op afstand, via Start -> Uitvoeren -> compmgmt.msc
Rechtsklikken op Computerbeheer (Lokaal) en kiezen voor Verbinding maken met een andere computer -> [jouw pc-naam inkloppen + OK drukken] -> Systeemwerkset -> Lokale gebruikers en groepen -> Groepen -> [voegt jouw domein-account toe aan de groep Administrators]

Kortom, jij kunt het niet, maar iemand die lokale Administrator rechten heeft kan het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Maar is het niet mogelijk omdat via rechten in te stellen want ze moeten juist niet alle rechten krijgen.

Leg dan je vraag wat beter uit, want ik begrijp er niet veel van, en ik vrees andere Helpmij-gebruikers ook niet.

Tijs.

Als ik als een domeingebruiker met beperkte rechten ben ingelogd kan ik niks schrijven naar de harde schijf dus geinstalleerde programma's ook niet. Dit zelfde is ook met het register.

Dan zul je iemand moeten vragen om jouw domein-account rechten te verschaffen op die mappen waar je op moet kunnen schrijven. Ook rechten op registry-sleutels kan dezelfde persoon jou verschaffen.

Ik begrijp dat je niet lokale administrator rechten mag/wil hebben, dus zal het op deze manier moeten. Je zult in ieder geval iemand nodig hebben die op jouw pc lokale administrator-rechten heeft om deze rechten voor je in te stellen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan