2003 server vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar86

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
dag allemaal.
ik heb een vraagje.

ik heb een server (2003 R2 sp2) opgesteld en wil uiteindelijk dat als een GB zich aanmeld dat de GB zijn eigen applicaties krijgt.

de applicaties staan gedeeld op een andere server

is dit te doen via Grouppolicy??:eek:
en waar kan ik deze eraan toevoegen?

(netwerk 1gb lan)

M.v.g. Ingmar.

Zijn het applicaties die over het netwerk moeten draaien of moeten ze (c.q. staan ze al) geïnstalleerd worden op de cliënt?

Zijn het applicaties die over het netwerk moeten draaien of moeten ze (c.q. staan ze al) geïnstalleerd worden op de cliënt?

huidig is dat ze steeds van pc moeten verwissenlen voor andere applicatie's

(lokaal geinstalleerd)

is het mogelijk op die applicaties op profiel te zetten??

huidig is dat ze steeds van pc moeten verwissenlen voor andere applicatie's

(lokaal geinstalleerd)

is het mogelijk op die applicaties op profiel te zetten??

Je kunt applicaties "remote" laden maar voor zover ik weet heb je daar altijd een 3th party program zoals Novell Netware of Citrix software voor nodig (prik me hier niet op vast).
Programma's die geïnstalleerd moeten worden (neem Office bijvoorbeeld) kun je niet zomaar extern starten. Hij zal dan lokale sleutels en bestanden missen.

Je kunt applicaties "remote" laden maar voor zover ik weet heb je daar altijd een 3th party program zoals Novell Netware of Citrix software voor nodig (prik me hier niet op vast).
Programma's die geïnstalleerd moeten worden (neem Office bijvoorbeeld) kun je niet zomaar extern starten. Hij zal dan lokale sleutels en bestanden missen.

kan je die niet met een batch over zetten?

Dan moet je eerst uitvinden welke keys en bestanden er nog zijn.
Ook kun je alles overzetten maar dan praat je over ruim 500 MB. Het lijkt me niet wenselijk om dit elke keer over het netwerk heen te pompen.

Waarom installateer je de applicaties niet lokaal eigenlijk? Of je kunt een terminal server of virtuele PC opzetten.

Dan moet je eerst uitvinden welke keys en bestanden er nog zijn.
Ook kun je alles overzetten maar dan praat je over ruim 500 MB. Het lijkt me niet wenselijk om dit elke keer over het netwerk heen te pompen.

Waarom installateer je de applicaties niet lokaal eigenlijk? Of je kunt een terminal server of virtuele PC opzetten.

dat is wel een optie...
heb wel glasvezel netwerk ^^ 1gbts

maar dan kunnen andere gebruikers ook op bepaalde applicaties..

dat is wel een optie...
heb wel glasvezel netwerk ^^ 1gbts

maar dan kunnen andere gebruikers ook op bepaalde applicaties..

En dat is een probleem omdat??

(ik probeer een beetje een totaalbeeld te schetsen van je situatie ;))

er zitten applicaties tussen waarbij je in vertrouwelijke gegevens komt.

wat na mijn id ook kan is...
via group policy alles overzetten naar alle pc's ('s nachts)
en op die applicatie's rechten zetten..

lijkt me ook makkelijker :D

Grrr profiel wil niet opslaan op server :S

Windows kan de serverkopie van uw zwervend frofiel niet vinden en probeert nu aan te melden met uw lokaal profiel
voorheen deed i het wel :S

Laatst bewerkt:
Zijn die niet afgeschermd met username/password dan??

klopt... maar mijn baas wil dat niet hebben xD

ik kijk all1 nog naar de mogelijkheden..
en test een beetje...

maar profiel wil niet meer op server opslaan... nadat ik quota er op heb gezet :S

limiet is 200mb.... is toch voldoende?

Als je profiel groter is dan 200mb zul je of het profiel moeten verkleinen of de quota verhogen

dag allemaal.
ik heb een vraagje.

ik heb een server (2003 R2 sp2) opgesteld en wil uiteindelijk dat als een GB zich aanmeld dat de GB zijn eigen applicaties krijgt.

de applicaties staan gedeeld op een andere server

is dit te doen via Grouppolicy??:eek:
en waar kan ik deze eraan toevoegen?

(netwerk 1gb lan)

M.v.g. Ingmar.

Je kunt met group policy's aangeven dat bepaalde applicaties geïnstalleerd worden zodra iemand zich aanmeld en gedeinstalleerd worden zodra hij/zij zich afmeld, daar heb je geen third party tools voor nodig
Kan je in gebruikers configuratie\software\software instellingen kan je een msi pakket toevoegen, die moet je vaak wel zelf maken met bv wise of het gratis wininstall LE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan