• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2007: verwijderen gefilterde regels

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ytsje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytsje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo,

Ik wil graag meerdere gefilterde regels verwijderen. Deze regels heb ik geselecteerd door middel van een filter. Wanneer ik deze zichtbare regels selecteer en verwijder, worden echter ook de niet-zichtbare tussenliggende regels verwijderd. Wat doe ik fout? Welke instelling moet ik wijzigen? Volgens mij was dit in 2003 geen probleem.

Alvast bedankt!

:D

Selecteer in een kolom met functietoets F5 en Speciale cellen enkel de zichtbare cellen, en verwijder dan pas de hele rijen.

Althans, zo doe ik dat in versie 2003.

Wigi

Hoe je dan filtert weet ik niet, maar bij mij blijft de rest gewoon aanwezig.

Ook de suggestie van Wigi is niet nodig en maakt geen verschil.

mvg

Piet

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie. Ik weet ook niet exact hoe het zit. Als ik de gefilterde regels selecteer en "verwijderen" druk, gaan ook de tussenliggende verborgen cellen mee. Wanneer ik met F5 de zichtbare regels selecteer en vervolgens verwijder gebeurt dit niet. Nadat ik eenmaal F5 heb gebruikt is er ipv 'verwijderen', 'rij verwijderen' zichtbaar. Hiermee worden alleen de zichtbare regels verwijderd. Opgelost.. maar niet optimaal. Ik kan nergens een instelling vinden waarbij aangegeven kan worden dat enkel de zichtbare cellen geselecteerd moeten worden.

Groetjes

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie. Ik weet ook niet exact hoe het zit. Als ik de gefilterde regels selecteer en "verwijderen" druk, gaan ook de tussenliggende verborgen cellen mee. Wanneer ik met F5 de zichtbare regels selecteer en vervolgens verwijder gebeurt dit niet. Nadat ik eenmaal F5 heb gebruikt is er ipv 'verwijderen', 'rij verwijderen' zichtbaar. Hiermee worden alleen de zichtbare regels verwijderd. Opgelost.. maar niet optimaal. Ik kan nergens een instelling vinden waarbij aangegeven kan worden dat enkel de zichtbare cellen geselecteerd moeten worden.

Groetjes

Stap voor stap:

- maak een selectie met de filter:
- Selecteer het bereik van de filter
- Ga: BEWERKEN - GA NAAR (óf CTRL-G)
- Klik op SPECIAAL...
- Selecteer "alleen zichtbare cellen" (2e kolom)
- Klik op OK
- Druk op Delete.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan