200x Dezelfde mail naar verschillende emailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

znight

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Goedenavond iedereen,

Op het werk moet ik een aantal keer per jaar, een paar honderd leveranciers mailen. (Bijv. wij zijn maandag met koningsdag gesloten) Elke leverancier ontvangt dezelfde mail. Wat ik nu doe is het volgende: ik zoek leverancier op, kopieer het emailadres, zet dat in de mail, voeg onderwerp toe en kopieer vervolgens de tekst. Dit moet ik echter elke keer opnieuw doen en dit is tijdrovend.

Nu vroeg ik mij af of het volgende wellicht mogelijk is:
Ik zet bijv. in een Excel bestand (of ergens anders) de emailadressen van alle leveranciers die ik wil benaderen.
Dan wil ik ergens de tekst in kunnen vullen welke naar alle emailadressen gestuurd moet worden.

Als ik dan op "Zend" oid klik, moet elk mailadres een mail ontvangen.

Is zoiets überhaupt mogelijk?
Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Groeten, Daan

Goedenavond. E-mail programma's hebben meestal de opties cc en bcc voor het adresveld.
Eén e-mail wordt dan gestuurd naar al de adressen die gescheiden door ; staan ingevuld.
Het bcc veld gebruiken is belangrijk om de adressen onzichtbaar te houden voor de ontvangers, die dan bovendien niet naar iedereen kunnen reageren met een bedankje of zoiets. Wil je naar een kleiner aantal een bericht sturen, bijvoorbeeld naar collega's, en bekend maken wie de mail leest, dan gebruik je cc veld optie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Blind_carbon_copy

Het kan een paar minuten duren voordat alles verzonden is, dus maak niet de fout dat je twee keer op verzenden klikt.

Laatst bewerkt:
Maar als je een persoonlijke mail wilt versturen (Beste Jan, Beste Klaas etc) dan kun je dat doen met een Word samenvoeging naar Email. Ben je ook van een hele hoop problemen af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan