• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[2013] Vert.zoeken in ZIP bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Ik moet afbeeldingen toevoegen een artikelbestand, waarbij de afbeeldingen in een ZIP bestand zijn aangeleverd en bestandsnamen overeenkomen met de artikelnummers.

Na een handmatige controle bleken er al een aantal afbeeldingen te ontbreken, maar aangezien het hier een artikelbestand van 5000+ artikelen gaat, ga ik die niet allemaal handmatig controleren :p

Is het überhaupt mogelijk wat ik denk te willen? Oftewel ik wil excel via zo iets verticaal zoeken, in het ZIP bestand of anders de folder van de uitgepakte ZIP laten zoeken naar overeenkomende jpg bestanden van het betreffende artikelnummers.

Mocht het mogelijk zijn, dan wil ik bij een match, de hyperlink van betreffende bestand in mijn excel krijgen.

Je komt waarschijnlijk een heel eind met VBA, maar een standaardoplossing met alleen formules zal lastig zijn.

In principe is het maken van de hyperlinks geen probleem, maar valideren of de link geldig is is zonder VBA waarschijnlijk niet mogelijk.

wat wel kan is de ZIP uitpakken en dan met een command prompt naar de directory gaan waar het spul is uitgepakt. geeft daar het volgende commando in:

Code:
dir /b > bestanden.txt

lees vervolgens "bestanden.txt in in excel en splits op "." Als het goed is heb je nu een kolom met alle filenames en kun je daar wel een vlookup op loslaten

Bedankt voor je input.
Mijn VBA kennis is net zo goed als dat ik chinees spreek.
Was wat extra werk, maar met die txt omzetting is het nu wel gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan