20MB abonnement Tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Ik heb een 20 MB ADSL abonnement. Mijn internet is de laatste dagen trager. Ik heb op www.speedtest.nl de snelheidstest uitgevoerd. Ik kom bij de download snelheid op max. 479,6 kByte/sec (3838 kbps). Klopt het dat 3828 kpbs = 3,8 Mbit/s = 3,8 MB. Als dit niet goed is hoe dan wel ? Waar kan dit aanliggen. Het is wel een draadloze verbinding, dus ik begrijp wel dat je dan niet de max. snelheid kan halen ! Maar wat moet ik dan wel kunnen halen.

p.s. Ik heb ADSL compleet voetbal van Tele 2, begin er niet aan. Wees verstandig. Vanaf de dag van aansluiting problemen, nog steeds niet opgelost.

Groetjes

Speedtest is geen betrouwbare snelheidsmeter. Zeker niet voor de snellere verbindingen.

Je kunt bij tele2 een bin bestand downloaden dan zie je wel wat je downloadsnelheid ong. is.

Ik zal ff zoeken naar dat bestand, enne bij mij is Tele2 op het moment ook wat traag. Maar meestal komt dit gewoon door drukte op het internet.M.a.w. morgen zal je waarschijnlijk weer op je oude snelheid zitten.

Tenzij je computer is besmet mat malware e.d.

Kon hem op Tele2 niet zo gauw vinden maar deze werkt ook.

Enne dan haal ik zo'n 1500 KB/s = 12000 kb = 12mb . Dit is voor mij normaal, hoger is ie nog nooit gekomen.

Laatst bewerkt:
Ik haal zo'n 310 kB/sec. Die snelheid van jou, is dat bij een draadloze of een bedrade aansluiting ?

Met mijn bedrade pc, haal ik 1380 kB/sec. Dus dat is wel aardig ! Maar hoe komt dat dan met die draadloze ?

Heb gisteren even bij wat kennissen Tele2 ADSL aangesloten en kreeg toen bij de eerste test meteen de melding dat er dit weekend werkzaamheden waren.......... en dat een goede verbinding dus niet gegarandeerd werd...

Ik haal zo'n 310 kB/sec. Die snelheid van jou, is dat bij een draadloze of een bedrade aansluiting ?

Dat is bij een bedrade aansluiting.

Oh ja, en bij het downloaden heb je je TV decoder uit staan? Dat scheelt ook weer 4 mb.

Laatst bewerkt:
Ja, de decoder is uit. Raar toch dat de snelheid van 20 MB bij lange na niet wordt gehaald. Bij mijn draadloze zelfs maar krap 4 MB. Hoe kan dit ?

Als het verschil zo groot is tussen je bedrade en je draadloze verbinding, dan zit er duidelijk iets niet goed. Wat geeft je draadloze zelf aan dan?ik bedoel bij het icoontje in de systemtray.

Oh ja, ik kom niet hoger omdat de bekabeling vanaf de straat mijn huis in , niet optimaal schijnt te zijn (volgens tele2 dan)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan