20mb verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

boeffie

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
vandaag is dan mijn 20mb versatel verbinding aangesloten maar kan niet echt zeggen dat ik tevreden ben over de snelheid.

bestand gedownload van 10MB met een gemiddelde snelheid van 785kb/sec ipv 1200-1500kb/sec wat de helpdesk beloofd.

Centrale: Zd-Wm
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1657 meter.

wat vinden jullie van de verbinding is het te traag en moet ik aan de bel trekken bij versatel of is het een aanvaardbare snelheid?

Alvast bedankt

doe eens een test om te downloaden met een downloadversneller zoals fresh download met 8 connecties van deze site http://test.leaseweb.com/ en pak een bestand van minimaal 100 mb van het Schuberg Philis network
laat daarna eens weten hoe het gegaan is

10 mb is wel erg weinig.Kun je niet een wat groter bestand downloaden ?

wat geeft speedtest of mordax aan mbt je snelheid ?

gedaan, en de resultaten zijn:

Schuberg Philis network
100MByte.bin

100mb in 2m15sec
overdrachtsnelheid 758kb/sec

er zijn alleen maar klachten over versatel. Misschien even afwachten of ze het nog goed maken. Maar dat heeft iedereen van versatel.

Geplaatst door boeffie
gedaan, en de resultaten zijn:

Schuberg Philis network
100MByte.bin

100mb in 2m15sec
overdrachtsnelheid 758kb/sec

je hebt nu adsl2, daar schijn je het probleem mee te hebben dat als je meer dan 1.5 km van de telefooncentrale af woont je al snel die 20 mb niet kunt halen, maar 758 is wel erg laag ja...
misschien eens even de helpdesk van versatel bellen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jheroen

je hebt nu adsl2, daar schijn je het probleem mee te hebben dat als je meer dan 1.5 km van de telefooncentrale af woont je al snel die 20 mb niet kunt halen,

Correctie:Na ongeveer 1,1 km komt de knik !

Bij 1600 meter zul je onder de 10 uitkomen.

ik heb ze gebeld maar die nitwit snapt er zelf niets van:mad: IK heb alles maar ff in een mailtje gezet kijken of dat goed gaat komen

wat een verassing ik heb nog steeds niets vernomen van versatel

hier schiet ik dus niets mee op:

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Naar aanleiding van uw vraag hebben we begrepen dat uw internetverbinding te traag werkt. We hebben echter geconstateerd dat uw verbinding aan de norm voldoet.

Hierbij sturen we u een verklaring en enkele tips aangaande de snelheid van uw internetverbinding:
Let op: deze verklaring geldt alleen voor een PC die voldoet aan de minimum systeemeisen en met een UTP-kabel is verbonden aan uw modem.

De snelheid is in basis afhankelijk van de volgende twee factoren:
- De afstand van uw huis tot de wijkcentrale
- De kwaliteit van 'het koper', oftewel de bekabeling van uw huis tot de wijkcentrale
U kunt ook onze helpdesk bellen op nummer: 0900-0440440 (lokaal tarief) voor meer informatie.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan