20mbit lijn, verschillende prestaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

RiccoNL

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2005
Berichten
57
Hallo allemaal,

Laatst hebben wij Chello Extreme aangeschaft, dat is via de kabel.
Na het installeren kreeg ik op 2pc's ongeveer 2mb per seconde binnen maar op de laatste maar 1mb als piek en gemiddelt 500kb.

Ik weet dat dit aan veel dingen kan liggen, daarom zal ik even mijn netwerkkaart linken en een schematje maken.



........................ ----Pc2
Modem---->router ---Pc1
........................ ---Pc3

Het gaat dus om pc3 en die heeft een REALTEC RTL8139 Family PCI fast ethernet NIC.

Ik ben niet echt een ster met netwerken, dus laat het aub weten als u enig idee heeft.
Of als ik meer informatie moet geven.

(alle pc's draaien XP en zijn redelijk nieuw)

-edit- Speedtests geven allemaal, vreemd genoeg ongeveer hetzelfde aan
 
Laatst bewerkt:
Wat je eens kan proberen ...
- (als je een beetje wat van sleutelen weet en houdt).. je zou de netwerkkaart van een van de andere computers een in de computer3 kunnen doen om te zien of die dan nog steeds 500kB/s doorkrijgt, of dat het dan meer is.

- Verder kan het zijn dat in je router 1 bepaalde poort gecapped(snelheid vermindering) wordt. Dus zou je ook eens kunne proberen om computer3 eens in een van de andere poorten in de router aan te sluiten. Ook kan je eens alleen computer3 aansluiten aan de router, dan kunnen 1 en 2 niet meer snelheid weghalen.

- Als laatste zou je ook nog een kunnen proberen om computer3 eens direct op het modem aan te sluiten. Dan kijken wat voor snelheid die krijgt. Als het dan nog steeds 500kB/s is, dan is het echt een PC probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan