22" beeldscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter Carp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carp

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Beste lezer,

Mijn broer heeft een 22inch beeldscherm aangeschaft voor het kijken van live eredivisie. Het beeldscherm is analoog aangesloten op een 4 a 5 jaar oude computer. Het beeld is in normaal gebruik perfect, echter bij het kijken van een wedstrijd vervaagd het beeld af en toe wanneer er plotseling in het spel iets gebeurd. (bijvoorbeeld als de bal snel over het veld geschoten wordt). Bij normaal overspelen bijvoorbeeld is er niks aan de hand. Het is niet erg storend, maar wel jammer. Ligt dit aan het beeldscherm of de videokaart of aan de software? En wat zo hier een oplossing voor kunnen zijn?
Bij voorbaat dank,

met vriendelijke groet
Casper

mmm ik denk dat je contrast of je reactie snelheid er laag is.
en wat zijn de details van het 4a5 jarige systeem.

Als het een 22inch LCD scherm is, dan moet de snelheid op 5ms of lager zitten wil je fijn voetbal kunnen kijken. Dat is technisch niet te veranderen, hooguit omruilen voor een sneller/beter exemplaar. Helaas kom je nog steeds trage schermen tegen, maar zijn daardoor wel goedkoper.

Laatst bewerkt:
De responsietijd van het beeldscherm is 2ms. Dus daar kan het niet aan liggen denk ik?

en je contrast???
die moet op dat formaat echt minimaal 1000:1 zijn

voor een 22" monitor moet je wel een redelijk goede videokaard hebben wil je scherp naar snel bewegende beelden willen kijken. livebeelden is anders dan beelden van een game.
dit heeft maken van de omzetting van cymk naar rgb. ik zelf heb een 20" breedbeeldscherm met een reactie snelheid van 2ms. kijkhoek van 160 X 160 graden en een contrastratio van 3000:1 met een videokaard Ati X1950pro op een resolutie van 1680X1050.
haarscherp beeld zowel ingames als livefeeds van tv beelden.

DeeDs:rolleyes:

Oke daar heb ik wat aan denk ik. Er zit een oude videokaart in, dus wanneer die vervangen wordt door een nieuwe, die ook eventueel een digitale output heeft dan moet het probleem verholpen zijn? Wat raden jullie aan voor (goedkope) videokaart. Ik hoop iets op rond de 100 euro (hooguit 150).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan