24/7 stream

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpendehand123

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2011
Beste allemaal.

Ik ben met een organisatie op het idee gekomen om voor hun een eigen radio op te richten. ik heb (bijna) alles voor elkaar. Broadcast prog: SAM BROADCASTER een player: WMP 11 maar nu een probleem. ik wil een 24/7 audiostream maken. ik heb met LISTEN2MYRADIO geprobeerd en dat gaat aardig maar na een tijdje valt de verbinding weg.

heeft iemand een oplossing? een andere server ofzo. of dat de muziek niet via een server gaat maar gewoon rechtstreeks via SAM??

MVG SJORS

Je kunt er voor kiezen om zelf te streamen (vanuit huis zeg maar), maar dan moet de uploadsnelheid voldoende zijn om de stream zonder haperen aan te kunnen bieden aan de luisteraars. En hier geldt, des te meer luisteraars, hoe groter de uploadsnelheid moet zijn. E.e.a. ligt aan de bitrate waarmee je uitzendt. Bij 64kb/s kun je meer luisteraars bedienen dan bij 192kb/s bij dezelfde uploadsnelheid.

Ik heb zelf ook wel eens getest met het zelf streamen, maar kwam tot de conclusie dat ik maar 6 luisteraars kan bedienen met mijn uploadsnelheid :(

Ik maak nu zelf gebruik van www.cloudbroadcaster.com. Hier kun je een gratis account aanmaken voor 25 slots @ 192kb/s. Het werkt via Shoutcast. Meer informatie vind je op hun site.

dat snap ik maar kunnen ze niet zonder dit
want de verbinding valt tussen mij en listen2myradio steeds weg en is niet 24/7
verder werkt het perfect

Het kan ook aan je computer liggen ik gebruik listen2myradio en ik heb er geen problemen mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan