• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

24 uurs grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepino64

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hallo, ik zit met een probleem. Ik schets het probleem even : per dag gebeuren er op een aantal badgelezers een aantal inregistraties. Die staan allemaal netjes in een tabel met daarin per lijn het exacte uur, de lezer, en ook wie de betrokken persoon was. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om in Excel een grafiek te maken die vertrekkende vanaf middernacht tot middernacht (dus 24 uur) laat zien wanneer de meeste registraties gebeurden. Die grafiek zou moeten duidelijk maken wanneer het relatief rustig en stil is maar ook wanneer er zogenaamde pieken zouden zijn, waarop er veel registraties gebeuren. Hopelijk leg ik het allemaal goed uit en is het begrijpelijk. Ik heb me werkelijk al suf gezocht en vind maar geen goede oplossing, daarom vraag ik me af of het echt wel mogelijk is in Excel ... Bedankt alvast !

Pepino

Een voorbeeld bestandje is altijd verstandig.

Kan jij iets met mijn idee ?

Bijlagen

met een draaitabel en daarna de uren groeperen op "uur" en daarvan een grafiekje ben je zo klaar

Bijlagen

Gerard,

Ik ben onder de indruk ... Precies wat ik zocht, heel hartelijk bedankt !

Pepino, Graag gedaan.

Cow18

Met een draaitabel gaat dat inderdaad maar als er in een uur geen getallen zijn komt dat niet tot uitdrukking in de grafiek. Het uur valt gewoon weg. Bij vergelijking tussen grafieken over verschillende dagen geeft dat een vertekend beeld.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.:d

nou, daar is altijd een mouw aan te passen via VBA:p

in bijlage een bestandje die alle uren toont, ook als er geen data voor die uren voorhanden zijn.
Het komt erop neer om die macro eenmalig te laten lopen. Nog 1 klein restprobleempje, misschien dat iemand daar iets op weet, er zijn nog 2 items te verwijderen, maar die laten zich niet netjes benaderen en moeten met het handje eenmalig verwijderd worden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan