2400+ thoroughbred overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juuwtje

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
Hoe moet je een 2400+ thoroughbred overclocken.
Ik heb al de fsb verandert in 140 want verder kon hij niet(?????) maar je kunt toch ook kortsluiting maken met l bruggen ofzo, ikm weet er niks vanaf dus moet ik het wel vragen...

Welk moederbord en geheugen heb je? Wat meer info zou wenselijk zijn.

512 mb ddr 2700 en een gewoon moederbord met via chipset geen merk ofzo
Maar als ik de fsb op 150 zet loopt ie vast en bij 166 doet ie nix meer...
maar toen ik een 1600+ had kon ik dat wel.
Maar ik had iets gelezen over l3 bruggen verbinden ofzo en op de vcore meer volt zetten, ondertiteling plz

Daar ben je niks mee, het probleem ligt bij je moederbord.. Het probleem is dat je de snelheid van je AGP- en PCI-poorten meegaan met de FSB, en de PCI-apparaten (waaronder de HDD's) trekken die hoge snelheid niet. Als je goed wilt overklokken (en om een betere performance in het algemeen te hebben) zal je die Jetway toch echt aan de kant moeten schuiven.

Hij ljkt idd veel op een jetway maar ik had met eerst een 1600 in dezelfde pc en toen kon ik hem wel verder overclocken

Hij ljkt idd veel op een jetway maar ik had met eerst een 1600 in dezelfde pc en toen kon ik hem wel verder overclocken
Maar hoe moet je l3 bruggen verbinden ofzo??

Je zal waarschijnlijk wel unlocken bedoelen. Dat is niet nodig, normaal gezien is je CPU standaard al unlocked. Maar je moederbord is niet echt recent, het zou dus best kunnen dat hij niet overweg kan met deze 'nieuwe' multipliers.

Vast wel maar is ie op geen andere manier over te clocken, ik heb een wisper rock III (mischien belangrijk)

Het probleem ligt toch duidelijk bij je moederbord.

kan het ook aan de videokaart liggen?
Ik heb nu een 4200 64mb en ik krijg vanavond een 9700 non pro lukt het dan wel misschien?

Zie niet in waarom het dan ineens wél zou lukken.

Ik heb gelezen dat mijn videokaart het misschien niet aankan

Je videokaart kan toch veel beter tegen een hoge AGP dan dat je harde schijven tegen een hoge PCI kunnen hoor..

Je zei dat ik dus een ander moederbord daarvoor moet hebben, is een Club3d KX 400 goed??
Zo nee welke wel(nie al te duur)

Nou ik krijg heus nog wel wat terug voor mijn oude(denk ik)
Zo rond die club3d die ik zei mag iets duurder maar is die niet goed dan?

die Club 3d is 86 euro bij mij in de stad maar is die goed? er moet btw ook AGP 8x op zitten

Die 8RDA+ is gebaseerd op de nieuwste en beste nForce 2-chipset en heeft dus AGP 8x aan boord. Waarom het zo'n prioriteit is voor jou is me wel niet echt duidelijk..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan