24pin naar 20pin?..

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgraansma

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
ik heb een moederboord waar een 20 pin stekker voeding in moet.. de videokaart heb ik laatst geupgrade waardoor een nieuwe voeding eigenlijk ook nodig is..

ik heb nog een voeding met 24pin liggen alleen daar kan ik dus die 4pin niet van af halen... is er een soort van stekker ergens te koop waarmee ik die 24pin voeding toch kan aansluiten op een 20pin moederboord?..

ik had gelezen dat er soort van converters te koop zijn.. alleen kan ik niet eentje vinden die te koop is nederland.

ik heb een moederboord waar een 20 pin stekker voeding in moet.. de videokaart heb ik laatst geupgrade waardoor een nieuwe voeding eigenlijk ook nodig is..

ik heb nog een voeding met 24pin liggen alleen daar kan ik dus die 4pin niet van af halen... is er een soort van stekker ergens te koop waarmee ik die 24pin voeding toch kan aansluiten op een 20pin moederboord?..

ik had gelezen dat er soort van converters te koop zijn.. alleen kan ik niet eentje vinden die te koop is nederland.
is die voeding wel zwaar genoeg?

je kan de 24 pins gewoon op de 20 pins-aansluiting aansluiten, als er tenminste niets in de weg zit.

kan ik gewoon een 24 pin voeding op 20pin aansluiten?.. =o cuwl =D nou die oude voeding is rond 250 watt :s te weinig xD die nieuwe (nja nieuw xD) is rnd 350 watt =D das toch weer wat beter ;)

welke videokaart en welke merken voedingen?

Een Qtec-voeding van 350W is minder dan een 250W Fortron voeding, om maar wat te noemen.
350W zegt nog niet alles...

rofl merken weet ik niet.. maar dat merk van 250 watt is zoiezo heel oud merk..

die 350 watt is coolermaster (is d8 ik goed merk.. =o)

ik kijk anders even welk merk oude voeding is..

staat geen merk alleen Model: lc-B300ATX

videokaart is geforce 6200 AGP (weet het niet super goeie maar doet wat ik wil =D)

EDIT*

dan nog wil ik die nieuwe voeding want die is stukken stiller dan die er nu inzit =o

Laatst bewerkt:
no problemo dan: gewoon die nieuwe voeding inzetten.

Even kijken of er niets in de weg zit en pluggen maar: 4 pinnen van de stekker blijven dan 'los' zitten.
Let dus op dat het 'klik-mechanisme' (dat lipje zeg maar) goed zit. Dan kan het niet mis gaan.

zoiets dus
fig-6.gif

(iets beters kan ik even niet vinden)

uhm.. 1 probleem?.. als ik hem erin doe dan komt dat klik ding op de stekker van voeding niet om het lipje op het moederboord :s maar dan zit hij er net naast =o

of maakt dat niet uit?..

ach laat maar want hij werkt nu =D

thnx voor je hulp ;)

uhm.. 1 probleem?.. als ik hem erin doe dan komt dat klik ding op de stekker van voeding niet om het lipje op het moederboord :s maar dan zit hij er net naast =o

nu je het zegt. Volgens mij had ik dat ook bij een vorige computer van me. Dus het klopt dat het er naast zit.
Maar je had zelf ook al ontdekt dat dit zo is. (maar goed: mochten mensen via de zoekfunctie hier komen dan weten die dit ook)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan