25 euro voor de gouden tip!! Account verwijderd, oeps

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenV

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2006
Berichten
5
Hallo allemaal,

HELP HELP, gister heb ik de gebruikers account met de bijbehorende mappen in WinXP verwijderd. Het probleem (GROOT PROBLEEM) is dat er nog een belangrijk Word document op stond van een vriendin van mij (eindscriptie, oei!).

Ze had het document op mijn account geschreven en opgeslagen, waarna die vervolgens naar haar eigen account is verplaatst. Waarna ik vervolgens de acc. heb verwijderd..
Is er nog kans om deze terug te krijgen? Dat zou echt geweldig zijn, want ze is nu een week werken kwijt en t moet vrijdag (ja, morgen dus) ingeleverd worden!!

Ik kan dit echt niet oplossen door een bosje bloemen…. 25 euro voor degene die weet hoe ik t terug kan krijgen...

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes,
(nu nog levende) Maarten
 
Laatst bewerkt:
Als je toevallig Norton op de systeem hebt staan dan kan je ze misschien terug krijgen met de recovery die in norton zelf zit.

Op de prullenbak -- rechtermuis en dan unrease wizzard
 
Helaas heb ik dat al geprobeerd allemaal.... En helaas heb ik die programma's gewoon op dezelfde schijf geinstalleerd. Oeps!

Gr.
 
martin van de mortel zei:
Als je toevallig Norton op de systeem hebt staan dan kan je ze misschien terug krijgen met de recovery die in norton zelf zit.

Op de prullenbak -- rechtermuis en dan unrease wizzard


Als ik met de rechter muisknop op de prullebak klik, staat dat er niet... Maar het is direct gewist en niet eerst via de prullenbak.
 
Dat werkt ook alleen maar als je System Works van Norton had geinstalleerd en dan heet die prullenbak ook norton protected recycle bin.

Jammer dat dit dus niet werkt.

Ik zoek nog even verder voor je....... maar of het gaat lukken :confused:

Ik hoop dat je een goede relatie hebt...... is wel een test zoiets :D of ie goed is.
 
http://www.microsoft.com/technet/pr...616-4b5d-4c4f-afb7-59fdb89b218a.mspx?mfr=true

Zo moet u bijvoorbeeld een bindende terugzetbewerking uitvoeren als u per ongeluk gebruikers, groepen of organisatie-eenheden hebt verwijderd uit de Active Directory-service en als u het systeem wilt terugzetten, zodat de verwijderde objecten worden hersteld en gerepliceerd. Hiertoe moet u het hulpprogramma Ntdsutil uitvoeren nadat u de systeemstatusgegevens hebt teruggezet maar voordat u de domeincontroller opnieuw start. Met dit hulpprogramma kunt u objecten markeren als bindend, waardoor alle gerepliceerde of gedistribueerde gegevens die u terugzet op de juiste wijze worden gerepliceerd of gedistribueerd binnen uw hele organisatie. Het hulpprogramma Ntdsutil wordt uitgevoerd vanaf de opdrachtprompt. De Help-informatie voor Ntdsutil kunt u opvragen door na de prompt ntdsutil /? te typen. Zie 'Verwante onderwerpen' voor meer informatie.


Als u de systeemstatusgegevens wilt terugzetten op een domeincontroller, moet u de computer eerst starten in een speciale opstartoptie die de modus Active Directory terugzetten wordt genoemd. Hiermee kunt u de map SYSVOL en de Active Directory-database terugzetten. U krijgt toegang tot de modus Active Directory terugzetten door op F8 te drukken tijdens het opstarten en de modus te selecteren uit de lijst met opstartopties. Zie 'Verwante onderwerpen' voor meer informatie over opstartopties.


U kunt alleen de systeemstatusgegevens op een lokale computer terugzetten. U kunt de systeemstatusgegevens op een externe computer niet terugzetten.

Ik weet niet of dit de job kan doen..... Ik heb het nog niet helemaal goed doorgelezen.
 
Nooit gehoord van backups, vind het zeer dom dat je vriendin geen backup heeft gemaakt vooral als het om dat soort bestanden gaat .
Dus is het helaas pindakaas je bent alles kwijt.
Terug halen zal moeilijk gaan als je PC inspector File Recovery al gedraaid hebt geef je nog geen 0.001 % kans.
Voor de prijs van een USB stick had je een hoop problemen kunnen voor komen.
Maar al doende leert men, goede leer voor de volgende keer.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
SJJ zei:
Nooit gehoord van backups, vind het zeer dom dat je vriendin geen backup heeft gemaakt vooral als het om dat soort bestanden gaat .
Dus is het helaas pindakaas je bent alles kwijt.
Terug halen zal moeilijk gaan als je PC inspector File Recovery al gedraaid hebt geef je nog geen 0.001 % kans.
Voor de prijs van een USB stick had je een hoop problemen kunnen voor komen.
Maar al doende leert men, goede leer voor de volgende keer.:thumb:

Tja, een usb stick heb ik... Maar het opslaan op de harde schijf is meestal wel voldoende, zolang er maar niet iemand is die domme dingen doet:eek:
 
Vind je opslaan op de harde schijf voldoende, slechte instelling als de boel crasht ben je alles kwijt dus verslagen en andere scriptie's van school altijd opslaan en niet alleen op je harde schijf.
Als je dan de boel kwijt bent heb je alles nog netjes als backup.
Dus goede leer voor de volgende keer:D :D :D :D :D ;)
 
SJJ zei:
Vind je opslaan op de harde schijf voldoende, slechte instelling als de boel crasht ben je alles kwijt dus verslagen en andere scriptie's van school altijd opslaan en niet alleen op je harde schijf.
Als je dan de boel kwijt bent heb je alles nog netjes als backup.
Dus goede leer voor de volgende keer:D :D :D :D :D ;)

Oke oke, het is stom idd. Maar ik maak wel backups hoor, alleen niet elke week.. Naja, ze is alweer bezig met het opnieuw schrijven van de scriptie.. Ze heeft wel wat delen op de ander comp. staan... Het is een goede leer, maar jammer dat zij de dupe is..

Bedankt voor de reacties!

Gr. Maarten
 
Ja helaas als we je konden helpen hadden we dat gedaan, maar alle oplossingen zijn al aangedragen en hebben geen resultaat.
Wens haar succes met de scriptie en koop haar een mooie bos bloemen met een USB stick er bij.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan