• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

255 tekens in een cel

• Onderwerp starter Onderwerp starter AatB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AatB

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Hallo Forum,

Als ik een werkblad apart opsla, dan ben ik een gedeelte van een tekst kwijt welke in een cel staat. Het blijkt dat maximaal 255 tekens dan worden opgeslagen.

Weten jullie een oplossing om dit te omzeilen?

mvg,

Aat

Waarom moet er zoveel tekst in 1 cel? Is Word dan niet meer geschikt?

Misschien is het gebruik van een tekstvak (zie werkbalk Tekenen) een oplossing.

Waarom moet er zoveel tekst in 1 cel? Is Word dan niet meer geschikt?

Het gaat hier om een actielijst (> meer dan 100 regels) waarbij de te nemen acties per regel in 1 cel worden gezet.
Ik wil de actielijst als aparte worksheet e-mailen en hier voor de CDO oplossing van Ron de Bruin voor gebruiken. Hierbij wordt de aparte sheet opgeslagen. Hierbij wordt de inhoud van de cellen afgekapt op 255 tekens, wat voor de cellen, waar de te nemen acties instaan, funest is of kan zijn.

Bijvoorbeeld:
0301: DSL gelukt CPE inplannen
2512: Nieuwe plandatum DSL 0301
2412: DSL niet gelukt.
1112: Plandatum DSL 2312
etc, etc..

Een oplossing zou zijn om de eerste regel in de cel te laten staan en de rest in het comment-veld van de cel. Wellicht dat jullie hier een oplossing voor weten.

mvg,

Aat

AatB, Waarom zet je alle regels dan in 1 cel? Wat is daar het voordeel van terwijl Excel standaard toch (minimaal) 65000 regels ter beschikking heeft???
Ook iets aanpassen is een stuk makkelijker als je alles 'los' hebt staan?

Dus de mooiste aanpassing lijkt mij 'het omzetten van je acties vanuit die ene cel naar een eigen cel per actie'.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
AatB, Waarom zet je alle regels dan in 1 cel? Wat is daar het voordeel van terwijl Excel standaard toch (minimaal) 65000 regels ter beschikking heeft???
Ook iets aanpassen is een stuk makkelijker als je alles 'los' hebt staan?

Dus de mooiste aanpassing lijkt mij 'het omzetten van je acties vanuit die ene cel naar een eigen cel per actie'.

Groet, Leo

Beste Leo,

de informatie is onderdeel van 1 regel (welke nog andere info bevat) en kan dus niet over meerdere regels verdeeld worden.

mvg,

Aat

Beste Leo,

de informatie is onderdeel van 1 regel (welke nog andere info bevat) en kan dus niet over meerdere regels verdeeld worden.

mvg,

Aat

Aat, er is een programma dat dient voor tekst... Word ;)

Aat, er is een programma dat dient voor tekst... Word ;)

Beste Wigi,

een actielijst bestaat uit meerdere rijen (acties) en kolommen (entiteiten) welke dagelijks nagezien en opgevolgd dienen te worden. Dit overzichtelijk in Word doen is niet mogelijk.

De getoonde actielijst is een query uit een andere excelsheet en kan bestaan uit een paar honderd actiepunten. Je wilt dus bijvoorbeeld van het autofilter van excel gebruik maken. Alleen hierom al is Word niet toepasbaar.

Dus...excel en nu maar naar een oplossing zoeken. Ik heb wel een "dirty" oplossing gevonden.....

De regels in de cel zijn middels Alt-Enter gescheiden.
Eerst zorg ik ervoor dat de celinhoud in het commentveld staat.
Daarna middels "Tekst naar Kolommen" met TAB als scheidingsteken en de target naar dezelfde kolom. Excel zal alleen de eerste regel nog tonen.
Daarna met "Replace" de regel welke nog in de cel staat uit het commentveld halen...

Hierna is de informatie in de cellen in 99,999% van de gevallen kleiner dan 255....en heb ik mijn resultaat....

mvg,

Aat

AatB, Ik geloof dat ik nu wel begrijp wat je bedoeling is. Maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het gevoel krijg dat je dit als Access toepassing moet opzetten. Want heel gemakkelijk lijkt me 't niet... 'werken met comments'....

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan