256/128 bijplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
goeden dag

bij mn pc heb ik geprobeerd een xtra module geheugen te plaatsen. echter na opstarten loopt pc vast. althans start niet op.
nu pas zie ik dat ik een 128 mb pc 133 geleverd heb gekregen terwijl mijn pc draait op 256 mb pc 133.

maar toch de vraag zou dit niet ook moeten kunnen eigenlijk? of is dit inderdaad de reden dat de pc vastloopt en moet ik gewoon terug naar de *&%$ winkel?

--------------------------------------------------

Motherboard:
CPU Type Intel Pentium 4, 1500 MHz (15 x 100)
Motherboard Name MSI 845 Pro2(-R) / MS-6528LE (6 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Motherboard Chipset Intel Brookdale i845
System Memory 256 MB (PC133 SDRAM)
BIOS Type Award Modular (08/16/01)
Communication Port Communications Port (COM1)
Communication Port Communications Port (COM2)
Communication Port ECP Printer Port (LPT1)

Tuurlijk kan dat.

Het gaat niet om de hoeveelheid die je bijprikt.

Je kan in theorie een 64 MB bankje naast een 512 prikken.

Anyway; je zei dat het 133 Mhz was? Weet je zeker dat ze dit beiden zijn?
Is het nog van een speciaal merk dat geheugen?

Herkent je bios de nieuwe hoeveelheid wel?

volgens Everest zit er nu in 256 MB PC 133 SDRAM, ik heb gekocht een 128 MB PC 133 SDRAM

Wat bedoel je met herkennen in BIOS en hoe dit te checken?

De bios is het software hard van je PC zeg maar. Die controleerd al je hardware.

Ik zou even je mobo op moeten zoeken maar het lijkt erop of hij het geheugen dus niet herkend..

Bij het opstarten kun je vaak op DEL, F1, F12, F11 drukken om in de bios te komen.

ok
ik weet hoe ik in mn BIOS kom maar waar kan ik dan checken of het geheugen wel of niet wordt herkent en wat moet ik aanpassen?

In je bios zoeken naar iets van "memory".

Daar staat vaak hoeveel MB er in welk bankje zit.

in bios zie ik niks van MEMORY staan. wel in CMOS staat 262144K

In Everest zie ik wel de 3 slotjes staan en inderdaad dat slechts 1 slot in gebruik is.
voor de volledigheid dit klopt want extra strip heb ik er weer uitgehaald omdat PC anders helemaal niet opstart

wat te doen?

Geplaatst door franky99
in bios zie ik niks van MEMORY staan. wel in CMOS staat 262144K

In Everest zie ik wel de 3 slotjes staan en inderdaad dat slechts 1 slot in gebruik is.
voor de volledigheid dit klopt want extra strip heb ik er weer uitgehaald omdat PC anders helemaal niet opstart

wat te doen?

Ja uuh :p

Zo kunnen we niet controleren.

Wanneer concludeer jij dat de PC niet opstart? Na het plaatsen van geheugen zal de PC in de meeste gevallen het geheugen gaan natellen. Dit kan een paar minuutjes duren.

Zet 128 eens in de eerste bank en de 256 inde tweede bank , wil wel eens lukken

heb er hier een staan met 64 op 1 en 256 op 2 met zo"n zelfde probleem

Maar normaal zet je inderdaad de grootste als eerste

ok maar hebben we t over 3 minuten of 10-15 minuten...? heb m wel tijdje aan laten staan maar echt geduldig ben ik niet namelijk dus misschien toch nog eens proberen en dan ff die kaartjes omwissen...

gonne try it!

damn...

paar minuten heb ik gewacht... kaartjes om gewisseld en ook geprobeerd alleen op te starten met de 128 mb kaart.

maar in alle gevallen.... na da noppes,,,

opstarten: zie wel eerste scherm met gegevens grafische kaart daarna plopt ie naar t volgende scherm om normaal gesproken op te starten echter nu blijft ie hangen en zie ik alleen n knipperende cursor linksboven in beeld.

nogmaals gegevens kaarten gechecked...

huidige: Memory 256 MB (PC133 SDRAM)
bij te plaatsen... Memory 128 MB (PC133 SDRAM)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan