256 kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertjezzzz

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Berichten
40
beste lezers
Toen ik kort geleden een spel wilde installeren en hier bij werd gevraagd om in te stellen op 256 kleuren bleek dit optie plotseling niet meer aanwezig te zijn,alleen nog 16 en 32 bits was de optie, ik heb al eens 256 kleuren ingesteld voor een andere spel.
Wat kan ik aan doen,graag raad van iemand.
windows xp en geforce3 Ti200 video kaart.

bvd. bert
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch een onzinmelding? Als het programma maar 256 uitgeeft zie je er ook maar 256.
 
Het gaat er niet om hoeveel kleuren een programma 'uitgeeft' maar meer om het feit dat maker van de software ervan uit gaat dat je videokaart in een hogere instelling geen goede prestaties zou kunnen neerzetten, meestal geldt dit dus alleen voor oudere videokaarten, ik denk dat een GF Ti200 geen problemen zal geven als de kleuren hoger staan.
 
het probleem is eigenlijk det de spel die ik probeer te instaleren het weigert en iedre keer vraagt naar een instelling van 256 kleuren.


bert
 
Het zit 'm in de drivers, maar ik heb geen idee of zo'n moderne kaart drivers heeft die nog 256 kleuren als instelling hebben.
 
Dat ligt niet aan de drivers (m'n gf4 ti4200 kan nog naar 16 kleuren) maar XP vindt het niet goed. Er is een oplossing voor maar die moet ik even opzoeken.
 
Gevonden:


Although Windows XP doesn't support resolutions below 800 X 600 and you can't get the slider in the Display Properties dialog box to go below that value, there is a way to get XP to do 640 X 480 pixels with 256 colors.

To do this, right-click the desktop and choose Properties. When the Display Properties dialog box opens, click the Settings. Now, click Advanced and then click the Adapter tab. Click List All Modes and select 640, 480, 256 Colors, (your desired refresh rate). Click OK to close the List all Modes dialog box and then click OK to return to Display Properties. At this point, Windows will apply the new resolution and refresh rate and will ask you if all is well, etc. Finally, click OK to close the dialog box and save your settings.
 
Geplaatst door maestro12
Mogen wij weten om welk spel het gaat?
ik ben hem niet, maar als ik een gok moet doen: Earthworm Jim
da's het enigste spel die ik ooit ben tegengekomen die idd helemaal niet werkte tenzij je je resolutie op 256 kleuren zette
 
Het gaat om ''Sim Park''de installatie gaat goed maar dan vraagt hij naar 256 kleuren instelling maar dit kan ik niet instellen en het spel weigert verder.En rechts klikken op het bureaublad en onder instellingen 256 kleuren heb ik geprobeert maar de optie 256 kleuren is hier niet aanwezig alleen uit 16 en 32 bits kleuren heb ik keus.

groeten bert
 
Laatst bewerkt:
Voor dit soort dingen heeft Microsoft de compatibility modus gemaakt... Rechtermuisknop op setup.exe (of het installatie bestand mocht het anders heten) -> eigenschappen -> tabblad compatibiliteit.

Hier kun je de optie 256 kleuren aanvinken. Op die manier denkt het spel dat je het in 256 kleuren draait...

Ook kun je hier een ander OS opgeven dan je gebruikt, mocht het spel niet compatible zijn met Win xp.
 
Mijn compatibility modus werk niet meer dus ik denk dat ik windows opnieuw moet installeren in ieder geval bedankt voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan