256 Kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

website

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
windows '95 staat standaard op 16 bits kleuren.
een programma doet het echter alleen op 256 kleuren.
kan ik een instelling maken dat alleen dit programma in 256 k wordt uitgevoerd?

HELP

De meeste programma's die zeggen dat ze alleen kunnen werken op 256 kleuren doen het ook prima op 16bits of hogere kleuren. Heb je al geprobeerd het programma gewoon door te starten na de melding?

Geplaatst door maestro12
De meeste programma's die zeggen dat ze alleen kunnen werken op 256 kleuren doen het ook prima op 16bits of hogere kleuren. Heb je al geprobeerd het programma gewoon door te starten na de melding?

Dat gaat niet lukken, als een programma/spelletje een melding geeft dat ie in 256 kleuren dient gedraaid te worden ( en dat doet ie niet voor niks ) loopt ie niet door.
Conclusie=even je kleuren op 256 zetten,programma/spelletje draaien,en later weer terug zetten.

suc6

Geplaatst door bas9

Dat gaat niet lukken, als een programma/spelletje een melding geeft dat ie in 256 kleuren dient gedraaid te worden ( en dat doet ie niet voor niks ) loopt ie niet door.
Conclusie=even je kleuren op 256 zetten,programma/spelletje draaien,en later weer terug zetten.

suc6

Dat gaat prima lukken, heb hier ook (kinder)spelletjes liggen die dat roepen (o.a. Captain Claw, een Mahjongg) en draaien ook prima met 32bits kleuren.
Vaak heeft het te maken met het feit dat het een wat ouder spelletje is die zoekt naar minimaal 256 kleuren en 16, 24 of 32 bits nog niet kan herkennen en dan dus 'denkt' dat het minder als 256 kleuren zijn of dat de videokaart het niet aan zou kunnen als er meer kleuren zouden zijn, met de huidige generatie videokaarten is dat niet meer van toepassing

echt niet

het programma start echt niet in 16 bits.
ik kan zelf wel snel omschakelen tussen 16 bits en 256 k, maar mijn leerlingen (4-12 jr) niet.
is er geen oplossing, zodat je dat programma alleen in 256 draait en de rest wel in 16 bit....

een kleine aanpassing of een programma dat dat regelt... voor de snelkoppeling ofzo???

HELP

Is er geen update te krijgen van dat programma?
Joop

proberen

bedankt ik ga het proberen en laat het weten als het gelukt is, of als ik nog meer te vragen heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan