256KB cache geheugen genoeg voor deze laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivar2112

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Hi,

Ik ga een nieuwe laptop kopen en nu heb ik er een gezien bij de fnac, 2.26GHz i3 core cpu, 4GB RAM en maar 256KB L2 cache, ik weet niet precies wat cache doet, maar bij andre laptops was die cache soms 1-3MB, gaat deze laptop dan traag werken of maakt het niet zoveel uit?

Greets
Ivar

hb ik dit nou verkeerd begrepe of zei je nou echt 256kb aan geheugen. nou ik kan je vertellen dat 256 kb nog niet eens een mb is laat staan een gb(1024kb=1mb 1024mb=1gb)mijn laptop heeft zelf redelijk veel geheugen voor een mini laptop omdat er twee HDD s in zitte dus 256kb is wel ereg weinig maar mescgien is cache geheugen wel iets heel anders

256KB cache geheugen ja (was dat niet duidelijk? :confused:) 4GB RAM geheugen..

ik heb wat gevonden over cache en het is positief. ten eerste raad ik je aan je vraag altijd eerst op google in te typen. ik heb ingetypt wat is ache geheugen en vond dit: Cachegeheugen

Cache memory
Cache
Een speciaal geheugen-subsysteem als onderdeel van het RAM, waarin veelgebruikte gegevens worden gekopieerd om snel toegang te hebben. Dit extra werkgeheugen slaat de inhoud van RAM-locaties die vaak worden benaderd op, evenals de adressen waar deze gegevens zijn opgeslagen. Als de processor naar een geheugenadres verwijst, controleert de cache of deze dat adres bevat. Als dat het geval is, worden de gegevens aan de processor doorgegeven. Is dat niet het geval, dan worden de gegevens uit het gewone geheugen gehaald. Een cache is nuttig als de toegang tot het RAM langzaam is in verhouding tot de snelheid van de processor.

Hm, maar hoe weet ik of die toeging tot het RAM geheugen lang duurt? Ik vraag me gwn af of mijn pc hierdoor traag gaat zijn?

hmm, vreemd, ik zou zweren dat er stond dat hij 256KB cache geheugen had...

ik had hier zekf geen verstand van maar jij gelukkig wel en trouwens vind ik sommige vragen nogal onnozel omdat je ze eerst gwn op google moet invullen maar ik denk dat ivar wel raad weet met je advies

i3 cache (pc versie):

Level 1 Cache 2x 64 KB

Level 2 Cache 2x 256 KB

Level 3 Cache 4096 KB

Ik heb gezocht op google hoor, maar elke keer als ik iets opzocht over 256KB cache geheugen kwam ik uit bij artikels over pentium 4 processors etc. Het vreemde is ook, het is een Asus laptop, kheb het type opgeschreven in de winkel, maar toen ik het type intypte in google, vond ik hem niet? De winkel waar ik hem ga kopen is een vrij grote, legitieme winkel (beetje zoals de media markt) dus ik kan me niet voorstellen dat het geen echte asus is, kvind het een beetje vreemd... Het type was X72F-TY052V-BE

@ralph own
Ik heb zelf eerst gegoogled voor ik antwoord gaf.

En domme vragen bestaan niet.... Domme antwoorden wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan