2600XP+ maar hij geeft 1.9 aan??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wessus

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2003
Hi,

Ik heb een athlon 2600XP 333mhz,en nieuwe geheugen module aangeschaft(512ddr PC3200 400mhz),en deze op me Asus A7N8X-X gezet.

in de bios heb ik hem op 166mhz gezet

Maar dan zou hij toch 2.08 aan moeten geven???

Nu geeft hij 1,9 aan hoe kan dat??

heeft iemand een oplossing?

Systeem Spec.

Win-XP
moederbord-Asus A7N8X-X
AMD athlon 2600XP 333mhz.
Corsair-DDR 512 pc3200 400mhz
Radeon 9600PRO
WD 120 GB

Grt Wes

Hi,

Thanx voor de reply!

MMMMM,de multiplier?waar zou ik dat kunnen zien???

en ik heb hem inderdaad nog niet ge-update

Mvg wes

Je hebt neem ik aan de FSB (Front Side Bus) zelf op 166Mhz gezet in het BIOS?

Daar kan je ook de multiplier instellen.

Multiplier
Dit is het getal waarmee u de bussnelheid moet vermenigvuldigen om zodoende de interne kloksnelheid van de processor te krijgen.

Dus in jouw geval wordt de multiplier 12,5 en de FSB 166mhz (waar die al opstaat volgens jou). Als er een optie Auto tussenstaat, kan je hem hier ook op zetten.

Hoi,

ik heb het even ge-checkt maar hij staat op 166mhz en de multiplier staat op 11.5 zou ik die dan op 12.5 moeten zetten??? voor het goede resultaat?

Mvg Wes

Geplaatst door wessus
Hoi,

ik heb het even ge-checkt maar hij staat op 166mhz en de multiplier staat op 11.5 zou ik die dan op 12.5 moeten zetten??? voor het goede resultaat?

Mvg Wes

Yep. :) Of op Auto indien mogelijk.

JA hij stond op auto maar hij bleef wel op 11.5 staan???

kan ik dat dan gewoon wijzigen naar 12.5 zonder problemen???

mvg Wes

Geplaatst door wessus
JA hij stond op auto maar hij bleef wel op 11.5 staan???

kan ik dat dan gewoon wijzigen naar 12.5 zonder problemen???

mvg Wes

Ja, dat kan. Ik heb zelf ook een 2600+ met de volgende ingestelde waardes: 12,5x166mhz.

Ja het is heel raar maar hij blijft op 1.9 staan,misschien moet ik dan wel een bios update doen,alleen weet ik niet precies welke ik moet kiezen,ik vind het altijd een beetje eng om met de bios te spelen.

Heb je mischien een directe link van welke ik zou moeten hebben en blijven de settings het zelfde na de update??

Mvg Wes

mmmmmmmmm,ik denk dat je helemaal gelijk hebt want op de verpakking staat"512kb cach".

Dit is toch geen miskoop hoop ik of draait hij juist beter ???en of draait hij net zo goed als die oudere versie?

ik ga zoiezo even checken met dat tooltje.

Mvg Wes

De Barton-versie is juist wat sneller dan de versie met slechts ''256kb'' cache. Dus slecht is ie zeker niet.

Ooh oke gelukkig!

Maar moet ik wel de multiplier op 12.5 zetten of moet hij gewoon blijven staan op 11.5?

mvg wes

Geplaatst door wessus
Ooh oke gelukkig!

Maar moet ik wel de multiplier op 12.5 zetten of moet hij gewoon blijven staan op 11.5?

mvg wes

Als je zeker weet dat je een Barton hebt (weet ik haast wel zeker), dan kan je em laten staan op 11.5.

Oke dan doe ik dat!

Mag ik je heeeeeeeel hartelijk bedanken voor de hulp!!!

En prettige dagen nog (als ik niet terug ben hier voor die tijd!LOL)

Bedankt

Mvg Wes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan