2600XT SLI? of andere kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Hallo mensen.

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe pc gekocht met een asus 2600xt.
Nu ik de pc een tijdje gebruik kom ik er achter dat de verwachtingen van de videokaart te hoog waren.
De kaart presteert dus niet zo goed als dat ik dacht.
Nou wil ik het verbeteren en zit te denken of ik SLI zal gaan draaien en voor ongeveer €100,- er dus een kaart bij zal kopen.
Ik wil graag weten hoe de prestaties dan zullen zijn. Ik krijg met 3dmark06 een score van 4500 marks. Zou ik ongeveer rond de 7000 uitkomen met SLI of zou het veel minder zijn?

Specs:
CPU DualCore AMD Athlon64 X2, 4400+
Moederbord Asus M2N-E SLI
Video kaart ATI Radeon HD 2600 XT (256 MB) (AsusEAH2600XT)
Geheugen 2* Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4 (dualchannel 2048mb)
Voeding LC-Power 550W (LC6550GP v2.0)
Besturingssysteem: Vista Ultimate #64

ik geloof dat meneer het niet helemaal snapt
amd doet aan crossfire
en intel doet aan sli.
dus moet je crossfire hebben dat kan wel.

En dan nog dit:
De HD 2600 XT is niet zozeer een gamerskaart, maar veeleer een uitstekende kaart voor een multimedia-pc.

ik geloof dat meneer het niet helemaal snapt
amd doet aan crossfire
en intel doet aan sli.

Wie zegt dat hij iets niet helemaal snapt?????

ATI doet aan Crossfire
Nvidia doet aan SLI

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de Ati Radeon HD2600XT 256m en ik vind het wel een goeie gamers kaart voor dat geld !! maar goed de een wil wat meer dan de anders hé !

Mvg,

gast0185

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook de Ati Radeon HD2600XT 256m en ik vind het wel een goeie gamers kaart voor dat geld !! maar goed de een wil wat meer dan de anders hé !

Mvg,

Unreal45

met deze gedachte heb ik de kaart dus ook aangeschaft.

Heeft het voordelen om een 2e kaart aan te schaffen en in hoeverre scheelt het bijvoorbeeld met een goedkope variant van een 8800?

Voordat er weer reacties komen over dat een 8800 wel een gamerskaart 'kan' zijn:
ik wil het graag vergelijken met een andere kaart. omdat een 8600 in de buurt van de 2600 ligt zal dit geen optie zijn om die aan te schaffen. (aanbevelingen voor andere kaarten natuurlijk altijd welkom :D)

ik wil dus graag een 2e kaart aanschaffen mits dit vooruitgang boekt voor af en toe een game. zoniet; dan wacht ik nog een tijdje en koop ik later een keer wel wat anders

Laatst bewerkt:
na wat zoeken denk ik dat ik beter kan wachten en dus over een tijdje pas een 8800 of iets anders te gaan kopen.
Weet het nog steeds niet zeker maar volgens mij word crossfire en sli nog niet genoeg ondersteund om er voluit gebruik van te kunnen maken.

Crossfire en SLI zijn volledig werkende oplossingen hoor, waar heb je dat vernomen dat dat niet zo is?

ik dacht ergens te hebben gelezen dat niet alle games en/of applicaties sli en crossfire nog ondersteunen maar dan zal dit niet waar zijn.
Mijn eigen vraag is eigenlijk of ik er veel mee op zal schieten.

ik kan geen benchmark vinden van iemand met 2 van deze kaarten of soort gelijken.

ik weet niet als ik jou was zou ik gewoon sparen voor de 8800 :thumb:

ik heb zelf deze kaart gekocht ik kan er de nieuwste spellen mee spelen op hoogste instellingen (1440 X 900 met 6x antialiasing)
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1062544&showTechData=true

Maar als ik jou was zou ik deze kaartje kopen ! tenzij je een geluidloos kaartje wilt dan moet je net als mij die van asus halen !
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1060454&showTechData=true

Ik denk dat sli met die hd2600 niet veel vooruitgang zal bieden je betaalt je scheel en krijgt niet waar voor je geld: De Ati readon hd2600 is een hele slechte serie ! je kon eigenlijk beter een geforce 8600 nemen.

bedankt voor je reactie!

denk dat ik het wel met je eens ben.
ik ga even uitzoeken wat ik er voor over heb in de komende tijd en dan ga ik toch maar weer voor een kaart van nvidia. Dit is me toch niet zo goed bevallen.

iedereen bedankt voor de reacties!!:thumb:

ik dacht ergens te hebben gelezen dat niet alle games en/of applicaties sli en crossfire nog ondersteunen maar dan zal dit niet waar zijn.

Klopt, lang niet alle games zijn geschreven om SLi / Crossfire ten volle te benutten.

De drivers worden gebruikt om in SLI modus te werken, heeft niets met de games zelf te maken, lees hier hoe je het één en ander in kunt stellen voor SLI.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan