260GTX of 280GTX of 285GTX

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie1

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Berichten
43
hallo allemaal,

inmiddels heb ik een bedrag ontvangen dat ik kreeg voor mijn kapotte 8800gtx. Ik heb nu ongeveer 300 euro om aan een videokaart te besteden. Nu weet ik niet welke ik moet nemen. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

de 9800gtx viel al snel af voor mij omdat ik had gezien dat je voor een klein prijsverschil een betere kaart kon krijgen (260 GTX) http://www.techarp.com/article/Desktop_GPU_Comparison/nvidia_4_big.png .

Nu weet ik niet welke ik moet kiezen. Ik heb al een oogje op http://www.salland.eu/?pid=50852&ref=3 of http://www.zercom.eu/inde...;h=1&s=1&a=123784 . Ik had een vraag over de kaart van MSI die is OC heeft dit ook gevolgen voor de stabiliteit? Welke is volgens jullie het beste?

Vervolgens kreeg ik ook nog reacties dat ik beter een 285GTX zou kunnen kopen omdat deze zuiniger is. Maar past dit wel in mijn budget van ongeveer 300 euro? Ik zal hieronder mijn systeem even posten zodat julllie je mening kunnen geven. En misschien een ander advies voor me hebben. Owja en voordat ik het vergeet ik speel vaak games op een resolutie van 1680 x 1050. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
mvg

robbie


2 x Kingston HyperX 2048MB DDR2 Matched Pair PC6400 CL5
1 x Coolermaster Stacker 832
1 x Creative Soundblaster X-FI Xtreme Gamer Fatality Professional
2 x NEC AD-7173S Sata Zwart Bulk LabelFlash
1 x Coolermaster Real Power M 700W Modular
1 x Asus P5N32-E SLI
1 x Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz 4Mb €236,50
1 x Zalman CNPS9700 LED €50,96
5 x Coolermaster 120x120mm Casefan Neon Blue
2 x WD 320GB SATA II 16Mb WD3200KS
1 x Samsung 22" 226BW
 
nee deze 285 is te duur. dus gewoon voor de gtx280 gaan lijkt me.
 
Ik zie dat je bij de GTX280 naar degene van MSI kijkt met een "super OC" . Heb wel slechte ervaringen met MSI maar het is een goede prijs, en aangezien je een 22" hebt kun je het beste voor die GTX280 gaan. Je kunt ook voor een overgeclockte 260 gaan, maar dan zul je maar zo'n 40 euro besparen.

Mijn keuze zou op die resolutie de 280 zijn
 
als de stabiliteit van de kaarten onder de overclock zou lijden, dan zouden ze die kaarten niet verkopen. dan zouden ze om de week kapotte kaarten terugkrijgen.
dus ga er maar vanuit dat die kaarten gewoon stabiel zijn. en er zit altijd garantie op dus dat is ook niet het probleem lijkt me.

dus ik zou zeker voor die overclocker gaan.
 
ja ik ben bang van wel, heb namelijk een sli moederbord en wil daar een keer gebruik van gaan maken. Maar is het slim om nu een 280gtx te kopen want wanneer komt de 295 serie nu uit? En zal dan misschien de prijs gaan dalen van de 280?
 
Zou je ff moeten googlen wanneer de release date is.

De prijzen zullen niet zo ver zakken denk.
bv de GTX260 hangt ook al eeuwen op de zelfde prijs.
 
dus ik zou eigenlijk net zo goed nu kunnen kopen.. dan heb ik er eerder plezier van:p
 
ok die videokaart van msi kost nu weer 400 euro...Wou hem net gaan bestellen:(
Edit: ok hebben jullie misschien nog een sugestie voor mij? mijn budget is ongeveer 300 euro en ik zoek een nvidia kaart.
EDIT 2: ok heb die kaart van msi in een andere winkel gekocht. bedankt voor jullie hulp
 
Laatst bewerkt:
Niet moeilijk doen, even die paar extra tientjes lenen en de GTX285 halen. Beste kaart voor als je ook SLI op het oog heb voor straks. Is duidelijk zuiniger dan GTX280, en heeft duidelijk betere performance dan GTX280 and GTX260.

als je voor GTX280 gaat van 300 euro ken je net zo goed voor GTX260 Black Edition of For The Win gaan van XFX of eVGA, want deze zijn dusdanig hoog geclocked (let wel, je moet de 216 SP variant hebben en als het even kan een 55nm wanneer je voor FTW gaat van eVGA) dat deze opd e lagere resoluties zelfs beter presteert dan de gtx280.

De gtx285 heeft dit echter weer opgelost, deze is allround gewoon beter dan de GTX260 en GTX280. de GTX260 heeft de leuke neiging om beter te presteren dan de gtx280 namelijk op resoluties tot 1650x1050 e.d. (zie benchmarks op internet).

Prijs technisch gezien moet je voor 330 een GTX285 ergens op de okp kunnen tikken, even tweaken ofzo, dan kom je er vanzelf, en het is die 3 tientjes echt waard om in een 285 te steken ipv 280.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan