2de hardeschijf installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

migueell

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Hallo,

Een tijdje terug heb ik een 2de harde schijf in me pc laten zetten. Dit heeft een computer bedrijf gedaan. Na een keer Windows formatteren en opnieuw te installeren is de 2de harde schijf opeens verdwenen. Weet iemand misschien hoe ik die terug kan krijgen?

Alvast bedankt,

Mvg,

Miguel

Was dat een grote schijf,want dan zal je moederbord hem niet ondersteunen denk ik!
vertel even iets meer!

Was dat een grote schijf,want dan zal je moederbord hem niet ondersteunen denk ik!
vertel even iets meer!

Het is een maxtor van 40 gb. Hij moet hem wel ondersteunen, heeft het ongeveer 1 jaar gedaan en ik denk niet dat een computer bedrijf er een verkeerde in doet.

Kijk eens met diskmgmt.msc, in uitvoeren, of de schijf daar wel bij staat, ga eens op het grijze deel staan, met de text, disk huppeldepup, en recgtermuisklik erop, kun je hem dan importeren?, als standaard disk?

Kijk eens met diskmgmt.msc, in uitvoeren, of de schijf daar wel bij staat, ga eens op het grijze deel staan, met de text, disk huppeldepup, en recgtermuisklik erop, kun je hem dan importeren?, als standaard disk?

Oke, ik heb diskmgmt.msc in uitvoeren uitgevoert.
Daar komt hij wel te staan...
M'n C schijf zie ik en de andere schijf van 40 gb daaronder staat niet-toegewezen.

Ik weet nou niet wat ik verder moet doen.
Moet ik een nieuwe partitie daarvan maken?

En dat op dat grijze deel staan, met de muis, waar schijf nogiets staat, en rechtermuisklik?, welke keuzes heb je daar?

Dat wordt de mbr en denkelijk ook de bootsector(s) repareren, met TestDisk, is wel spartaans, dus lees goed de manual.

Ook als je aan Acronis Disk Director kunt komen, kan het ook voor je doen.

:confused: , bij mijn weten, ben je daar een topic over begonnen.:) :cool:

Windows herkent de mbr niet, die is beschadigd, en wil hem alleen importeren als dynamisch, wat je echt niet wil.

Je kunt hem nu alleen op de beschreven manier, weer toegankelijk krijgen.

Nou ik heb het geprobeerd maar ben er verder niet wijzer van geworden.
Zou het ook misschien kunnen helpen als ik me hele pc formateert (wou ik toch al doen)
en daar van de 40 gb schijf een nieuwe partitie maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan