2de hardeschijf werkt niet na nieuwe installatie winxp

Status
Niet open voor verdere reacties.

oebiedoebie33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
wie kan of wil mij even uit de brand helpen en mij het antwoord geven op :

Waar zijn mijn gegevens en hoe krijg ik ze terug?

ik had eerst: C: 80gb windows D: 120gb games E: 280gb downloads

D en E zijn partities op 1 schijf van 400gb

Ik heb C geformateerd en windows xp pro met sp2 er weer opgezet (zelfde als voorheen)

nu heb ik : C: 80gb windows D:120gb moet ik formateren en E:280gb niet zichtbaar

Wat kan ik doen om weer gewoon me schijven aan het werkt te hebben zonder formateren of gegevens verliezen?

Het is erg belangrijk dat de gegevens bewaard blijven

alvast bedankt.

groeten Stijn

Je ziet hem dus totaal niet meer staan via >deze computer > beheren >
computerbeheer >opslag >schijfbeheer?

Eerste waar ik dan altijd naar grijp is een partitieprogramma. Zag hier nog ergens een post van hier op het forum, over een gratis proggie.
maarja.. of je dan verder bent..

*denkt hardop*

ik zie bij schijfbeheer alleen de d schijf met de grote van 120 gb maar ook daar moet ik hem formateren
daarnaast heb ik inderdaad partition magic 8.0 en jawel ook daar geen pret die ziet het als 1 grote foute schijf van 400 gb

wel bedankt voor je idee ik blijf hopen

groeten stijn

met partition magic kun je de schijf ook nog selecteren en foutenanalyze doen en nog een aantal opties.
wat komt daar naar voren ?

gekke bedoeling.
in systeem zie je van die 400 nog 120 gb als apart
en in PM de 400 als geheel:mad:

Met TestDisk kun je die 2e partitie weer herkenbaar maken, misschien ook wel met PTEDIT32, door er een partitietype 07 van te maken, indien het een NTFS was/is, of 0C, als het een FAT32 was/is, maar dat is denkelijk niet zo.

Die ander schijf, kun je denkelijk gewoon importeren, als je met de muis in schijfbeheer op het grijze deel gaat staan, waar schijf 1 staat, en met de rechtermuisklik het contextmenu oproept.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan