2de HD met data instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aznproud

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
Goedendag allemaal,

Ik heb een problem,

Ik heb 2, ide, HD's in mijn pc zitten, Windows XP Pro SP 1.
c: 80 gig(windows xp pro) en j: van Maxtor 300gig(belangrijke data bestanden).

Voordat ik mijn windows xp opnieuw instaleerde deed mijn 300 gig HD het wel.
Na het instaleren pakt de pc weer alleen 128 mb limiet, en vraag of ik die HD wil formateren.
Maar dat wil ik niet.:cool:

Hoe moet ik me 2e HD gebruiken/activeren zonder hem te formateren, want ik heb namenlijk al me bestanden erop staan.
Sorry voor me slechte uitleg als iets niet duidenlijk is.

Alvast bedank,

Jayce R.

Als ik je goed begrijp, dan heb je Windows XP opnieuw geinstalleerd.
Haal je 300 GB schijf eens uit de kast, installeer Windows XP nogmaals (dus alleen met je oude schijf) en als Windows volledig op je PC staat, installeer dan de 300 GB schijf.
Windows zal hem herkennen en je zou hem dan moeten kunnen gebruiken.

groet,
Dave.

ik ben nu bezig met test driver, als die het niet lukt zal ik me 300gb even deruit halen en windows opnieuw instaleren op me oude hd. en daarna weer der in doen.

ik laat het merken als het lukt of niet lukt.

bedankt alvast.

Windows opnieuw installeren is een beetje overkill, het is gewoon de lba 48 bit herkenning waar en om draait.

Alles rechts in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices weghalen in het register, na die lba patch, zal ook moeten werken, wel na een reboot.

ik merk net dat erbij me systeembeheer me d:(300gb) staat er niet of het een NTFS of FAT-32 is.

m.v.g. Aznproud

Aznproud zei:
ik merk net dat erbij me systeembeheer me d:(300gb) staat er niet of het een NTFS of FAT-32 is.

m.v.g. Aznproud

Ja, die is raw.:confused: dat blijft zo, totdat je die TestDisk erover hebt gegeooid.

bedankt, het is gelukt.

ik ga maar weer is verder met leren, ik heb namenlijk toetsweek.

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan