2de HD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijo55

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Hallo
ik heb een HD van 40 gieg. deze is gedeeld op c en d.ik wil er nu een 2de hd van 80 gieg bijzetten . in de bios en met opstarten wordt hij wel herkent maar als ik dan in windows ben geeft hij hem niet weer .men heeft mij vetreld dat ik dan via de fdisk een partitie moet maken . ook dat heb ik geprobeerd maar ik weet niet precies hoe of dat moet . kan ieman mij dit uitleggen. ik draai op windows ME
GR MARIJO

welke windows heb je..........

edit/ eeh sorry, niet goed gelezen !!!!

Laatst bewerkt:
hoi
ik heb windows me erop zitten en draai op een pentium4 2400 mhz
gr marijo

ja weet je de pc zelf herkent de nieuwe schijf wel hij staat ook netjes in de bios en met opstarten geeft hij hem ook aan. probleem is alleeen ik heb dus die schijf van 40 gieg erinzitten en deze is in 2en gedeeld. ik weet nu niet hoe ik een nieuwe partitie moet aan maken want of ik nu aanklik een nieuwe partitie maken in het een of het ander dan geeft de pc als antwoord dat er al een partitie is .
dus ik denk dat ik wat verkeerd doe.
gr maijo

je moet in fdisk wel even een ander station kiezen, in dit geval station 2.

sorry ,ik begrijp het ff niet moet dat in de gedeelde schijf want de eerste hd is dan c en d en hoe kom ik dan in dat 2de station.is even voor mij potjes latijn
gr marijo

In fdisk kies je voor optie 5, dan kun je je tweede harde schijf kiezen.
Dan maak je eerst een uitgebreide partitie van de volledige grootte van je HD, vervolgens deel je deze op in logische dosstations naar gewenste grootte.

2de hd problemen

hoi ik heb alles gelezen maar er staat wel hoe je een schijf in 2en deelt maar niks over een 2de schijf erbijzetten en daar gaat het juist om.
gr marijo

Ik ga er dus vanuit dat de bios je schijf herkent en dat de schijf op slave staat !

In fdisk kies je voor optie "5. andere harde schijf kiezen"
Dan kies je voor "huidige vaste schijf 2", als je dat gedaan hebt werk je op je tweede harde schijf.

Kies dan voor "1. Dos-partitie of logisch station maken", daarna "Uitgebreide DOS-partitie maken", gebruik hiervoor de volledige kapaciteit van de schijf.

Als je dit gedaan hebt kun je logische dosstations gaan maken naar de grootte zoals jij ze wilt.

hoi heb ik dus geprobeert maar hij blijft die d dan aangeven dat is die 80% van die Cschijf die ik gedeeld heb.. ik heb al u instructies opgevolgt en krijg dan als resultaat :er is geen ruimte om een dos partitie te maken
gr marijo

2de had probleem

nog even
ik heb de 1ste schijf op primary master staan en als slave heb ik een cdromspeler
en op secondary master heb ik die nieuwe schijf geplaatst . en als slave een dvdbrander . is het mischien daardoor dat het allemaal niet lukt .dat ik gewoon de hds op master en slave moet zetten en de cdromspeler op secondary master en slave
gr marijo

nee hoor, ook in deze configuratie moet het werken.
ik wilde alleen even zeker weten dat je er geen besturing op ging zetten, want dan word het indelen namelijk anders.

blijft het feit dat je wel eerst voor optie 5 moet kiezen, als je schijf niet wordt herkend in fdisk heb je ook geen optie 5 als het goed is.

Laatst bewerkt:
2dehdprobleem

hoi kan het mischien te maken hebben dat
de uitgebreide dos-partitie bevat logische dos-stations
de gegevens van het logische station weergeven .
ja/nee
gr marijo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan