2de hd wel herkend, geen toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgoeswild

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2005
hallo,
ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.:(

ik heb een oud pc-tje gekregen met 10 gb hd en heb hierop win2000 geinstalleerd.

heb nu een 2de hd van 20 gb erbij ingezet, eerst met fdisk gepat. en daarna geformat.

bios ziet de schijf, in fdisk ziet ie hem ook, ook het aantal kb's.

maar wanneer ik windows opstart ziet ie de schijf wel (maakt ie f: van???, heb 2x cd) maar ziet geen schrijfruimte, waneer ik hem dubbelklik geeft win aan dat de schijf geformateerd moet worden, wil hem dit laten doen, geeft ie aan dat ie dit niet kan.

:confused: :confused: :confused:

wie kan mij helpen????

alvast bedankt

ronald

nee windows ziet hem wel als lokaal station, had hem de naam data gegeven na format maar dat ziet dus ook niet:(

Heeft deze 2de harde schijf altijd goed gefunctioneerd?
Ging het formatteren goed zonder rare meldingen?

Welkom op Helpmij overigens. :)

zover ik weet wel; heb natuurlijk op de 1ste schijf een primaire patitie, en aktief gezet.

de 2de schijf ook een primaire pat gemaakt maar deze niet aktief gemaakt.

of gaat het hier dan fout????

sorry niet volledig geantwoord op de vragen,

ja de schijf werkte hiervoor zonder problemen, was een ntfs schijf, heb deze weer terug gezet naar fat32, het formateren in DOS ( opgestart met opstartdiskette win98) was geen probleem, formateren in windows wil niet geeft op het laatst een berichtje dat format niet is gelukt

Wat voor merk harde schijf is het?
Je zou eens kunnen proberen de schijf te controleren en daarna in te delen/formatteren met een tooltje van de harddisk fabrikant.
Met de tooltjes van Maxtor gaat dat bijvoorbeeld prima.

ga ik meteen proberen, het is toevallig ook een maxtor als het werkt meldt ik me weer.

nou ik heb het geprobeerd, met een prog van maxtor onder windows hij zag de schijf met juiste grote alleen toen ik hem opdracht gaf om hem te installeren, kon ik enkel een pat. van 8.4gb maken en zegt het prog. dat er niet meer ruimte is

windows ziet hem nu wel !!!

de c: schijf is 1o gb en loopt zonder problemen.

dus de bios kan het ook niet wezen toch???

Lijkt mij opzich wel kunnen, zoveel verschil zit er ook weer niet in de grotte van de twee harde schijven.
Heb je de hd met Maxblast ingedeeld en geformatteerd?
En als ik jou was zou ik dat even buiten windows om doen door middel van het opstarten met Maxblast en dan op die manier je harde schijf in te delen (create bootable installation diskette).

iedereen bedankt voor de reactie's.

had het geprobeerd met de tools van maxtor, ging echter niet goed.

heb nu de schijf in een pc met xp gehangen en daar in schijfbeheer de schijf opnieuw gepationeerd en geformat. nu echter wel als NTSF en weer in de oude pc gehangen.

PROBLEEM OPGELOST:thumb:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan