Hoi, ik gebruik tabel VERKOOP met daarin een veld BTWPERC. Nu probeer ik om iets te maken om te kunnen factureren en daarom moet ik kunnen opzoeken welke verschillende btwperc er gebruikt werden.
Stel nu dat ik niet weet welke waarden er in de tabel voorkomen, maar dat er voor dit voorbeeld volgende BtwPerc in tabel zitten: 0, 6, 12 en 21.
Om de kleinste en de grootste waarde te vinden gebruik ik DMin en DMax:
Dit werkt prima, hiermee vind ik 0 en 21 maar hoe moet ik zoeken naar 6 en 12?
Ik dacht, ik zoek met DMin naar de kleinste waarde die groter is dan XBtwTariefMin, maar dit is telkens fout (codelijn in geel)
De fout is blijkbaar dat ik verwijs naar een variabele? Als ik dit verander in
werkt het wel. Maar dit is uiteraard geen oplossing want dan vul ik de waarde die ik wens op te zoeken reeds in in de zoekopdracht.
Ik heb reeds alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar hoe kan ik DMin gebruiken in combinatie met een variabele?
Iemand een idee?
Stel nu dat ik niet weet welke waarden er in de tabel voorkomen, maar dat er voor dit voorbeeld volgende BtwPerc in tabel zitten: 0, 6, 12 en 21.
Om de kleinste en de grootste waarde te vinden gebruik ik DMin en DMax:
Code:
Dim XBtwTariefMin, XBtwTariefMax As String
XBtwTariefMin = DMin("[BtwPerc]", "VERKOOP")
XBtwTariefMax = DMax("[BtwPerc]", "VERKOOP")
Ik dacht, ik zoek met DMin naar de kleinste waarde die groter is dan XBtwTariefMin, maar dit is telkens fout (codelijn in geel)
Code:
Dim XBtwTariefMin2 As String
XBtwTariefMin2 = DMin("[BtwPerc]", "VERKOOP", "[BtwPerc] > XBtwTariefMin")
Code:
XBtwTariefMin2 = DMin("[BtwPerc]", "VERKOOP", "[BtwPerc] = 6")
Ik heb reeds alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar hoe kan ik DMin gebruiken in combinatie met een variabele?
Iemand een idee?