theo koeten
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 feb 2001
Ik heb een 2de HD (leeg) met 4 partities onder xp. hoe kan ik daar 1 NTFS schijf van maken zonder die partities?
alvast bedankt,
theo
alvast bedankt,
theo
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Was ik al bang voor dat antwoord.
Die 4 partities heb ik al geformateerd, maar nu nog 1 schijf van maken, dus partities verwijderen.
En als dat al kan, hoe weet ik dat ik niet de verkeerde 1ste hardeschijf (met C en windows) neem?
dan koppel je die los![]()
groeten,
theo
Dan moet je eerst alle partities verwijderen,daarna een nieuwe aanmaken en dan formatteren.! Da's vanzelf een optie! Ik neem aan dat je dan met de window CD moet opstarten (heb geen floppy drive) en dat je dan de keuze krijgt om de aanwezige schijf geheel te formateren?
Je kan toch alle partities weghalen, en een nieuwe aanmaken?
als dat in schijfbeheer kan, zou je me heeeeel voorzichtig willen vertellen hoe, want dat wet ik niet.
alvast bedankt
theo
Je kunt met GParted, 2 naast elkaar liggende partities bij elkaar voegen, kan ook met Partition Magic en Acronis Disk Director, maar de laatste 2 zijn niet gratis, en PM is vaak niet zo lief voor de syseempartitie.
ja zover was ik ook. Heb begrepen dat je het beste PM (duur) kunt gebruiken en ook dat het altijd een gok blijft of het goed gaat.
Gparted krijg ik wel uitgepakt, maar daarna zijn het voor mijn PC wél onleesbare bestanden, kom ik niet verder mee. erg vervelend wat het doet precies wat ik wil, de V bij C voegen.
groeten,
theo
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.