2de pc op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
ik heb een pc op een draadloos netwerk van tele op een (davolink 2020) router,
nu gaan we vanavond een laptop kopen voor mijn vrouw ,en je raad het al zij wil ook op het internet ,hoe kan ik dit het best aanpakken,in de laptop is al WIFIaanwezig . is het zo dat deze laptop de draadloze verbindig zelf al oppakt als hij aanstaat,en kan zij dan gelijk internetten of moet ze een password hebben !!omdat ik als enige ben die nu bij tele2 op die router zit.

alvast bedankt voor de hulp

Goedemorgen!

Nou, als er al windows op staat (wat er vast wel op staat) zal alles wel netjes geinstalleerd zijn (of het installeerd als een "image" met het opstarten.) Dus dan word alles geinstalleerd, en als je dan in windows komt vind de laptop het netwerk. Het licht eraan of jij een beveiligt wireless netwerk hebt of een niet beveiligt. Meestal kan je dat wachtwoord (mocht het beveiligt zijn) ergens terug in de router vinden.

Vergeet niet om bij de nieuwe laptop eerst het schuifje voor WiFi op On te zetten. Zit meestal aan de voorkant.
Daarna zou het vinden van netwerken geen probleem mogen zijn.

Grtz.

draadloos

hoi daar en bedankt voor de reactie,inmiddels heeft ze gisteren een laptop gekocht !met wifi !zondag ga ik het instellen ,rest mij nog 1vraagje ,als ik haar beveiliging ga instellen ,
WPA2 moet ik dan hetzelfde netwerk paswoord sleutel invullen ,als dat ik heb bij mijn pc ,of kan ik bij haar een andere sleutel invullen!!

Dezelfde sleutel, dat is namelijk de code om op jouw netwerk te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan