2de router als WIFI op een SSID zonder te switchen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

r8gingbull73

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2013
Beste Mensen.

Ik heb een ziggo cisco router in onze huiskamer waarop alles in de huiskamer is aangesloten (bedraad en WIFI)
Ik wil graag ook op de 1ste etage maar het bereik is NUL.

Ik heb wel nog een Sitecom 300n wl 342 router.

Deze heb ik nu op de 1ste etage maar met een andere SSID!

Dat is vervelend want als ik boven ben moet ik met mijn telefoon of tablet weer over gaan naar Sitecom SSID.

Ik wil dat het op een netwerk zit!
dus als ik boven ben dat ik niet hoef te switchen naar Sitecom SSID!

Ik heb al gekeken dat er een mogelijkheid is maar dat lukt me niet!

DHCP uitzetten lan cisco en in lan sitecom (als ik dat doe kan ik niet meer in mijn sitecom router via pc. Moet via WAN)
Kan iemand mij uitleggen hoe ik stap voor stap moet doen.

B.V. ip adres laten staan cisco modem en ip adres veranderen sitecom

Ook nog een vraag over homeplug/powerplug.

Als ik zie zou kopen zou ik dan het wel op een wifi netwerk hebben zonder te switchen?

BVD,

vrg,r8gingbull

Waarop kan je niet inloggen, de Ziggo of de Sitecom of allebei? Lees die link van vanschagen nog eens goed door en anders staat hier ook een goed stappenplan http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/760950-Router-als-Switch
Je moet dan wel de routertypes/merken die daarin vernoemd worden naar de jouwe "vertalen". Net als de van toepassing zijnde IP-adressen.
Het draadloze aspect staat niet in dit stappenplan maar 1 draadloos netwerk kan je als volgt bekomen:
1/Controleer eerst met het programma inSSIDer welke wifi-kanalen je buren gebruiken.
2/Configureer beide routers met dezelfde SSID, paswoord en encryptie type (WPA/WPA2 met AES, zeker geen TKIP gebruiken)
3/ Het draadloze kanaal waarop de routers uitzenden moet wel verschillend zijn en minstens 5 kanalen van elkaar verschillen. Stel je de Cisco bv. op kanaal 2 in, zet dan de Sitecom op kanaal 7. Hou ook rekening met stap 1 want het is belangrijk om ook zo ver mogelijk vd kanalen te blijven waarop je buren uitzenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan