2de router? Linksys E4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaal1

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Beste forumers,
Ik heb sinds een maand een Linksys E4200 router. Deze haalt de bovenverdieping net niet, dus met mijn macbook, ipad en iphone heb ik geen internet boven.
Nu wil ik weten of ik boven nog een linksys E4200 kan plaatsen om boven ook WiFi te krijgen. Tevens wil ik dan de ethernetpoorten op die router gaan gebruiken, omdat ik nu te weinig poorten heb.

Dus is de ingang van router 2 zo aan te sluiten op de uitgang van router 1?

Alvast bedankt!
Maurice

hallo,

hangt ervanaf wat je wilt, maar waarschijnlijk wil je boven en beneden hetzelfde netwerk? dan moet je of een accespoint kopen of een router kopen en deze laten fungeren als accespoint.. wat je ook kan doen is een wireless repeater kopen en deze zetten waar je nog wel verbinding hebt en dan hier een switch aanhangen voor de ethernet poorten(de laatste lijkt mij de slechtste aangezien de ethernet poorten dan vrij ver van de plaats waar ze moeten komen zijn..)

ik zou een accespoint kopen maar ik weet niet zeker of er accesspoints zijn met meerderen ethernetpoorten, ik zal er even naar kijken.

Zo een repeater lijkt mij niks.
Wat zijn de maximum snelheden van zo een ding?
Ik wil namelijk nog wel voordeel houden van mijn 120 mbit internet verbinding.

hangt ervanaf op welke plaats je hem zet, dan moet je hem vrij dicht bij de router plaatsen maar 120 mbit tgoh, dan kan je idd beter een access point gebruiken, ik vind zo 123 geen accespoint met meerdere ethernetpoorten maar heb je al een 2e router?

Die 2de router heb ik nog niet.
Maar de ethernet poorten heb ik nodig voor mn PS3, blu-ray speler en Apple TV.
Nu heb ik 1 kabel daar voor mn PS3. Daar zou ik dus die router in kunnen stoppen en dan heb ik genoeg ethernet aansluitingen en ik heb WiFi.

je kan er ook een switch voorzetten? en aan die switch hang je dan een accespoint.. dan ben je voor een max 100 euro gesteld..

Kan ik die switch boven zetten? Dus op de kabel die nu in mn PS3 zit?

Natuurlijk en dan aan 1 poort van die switch hang je een accesspoint zodat je ook een wifi signaal hebt

In de winkel vertelde ik het hele verhaal nog eens aan een medewerker en die vertelde dat het ook gewoon via een extra router kan.
Dus ik heb weer een linksys E4200 gekocht.
Die ingang aangesloten op uitgang 1 van de E4200 die beneden staat.
Beide even geupdate, zodat ze bridge ondersteunen.
En het werkt perfect!

maar onmogelijk dat ze over hetzelfde netwerk zitten, vb beneden staat een printer, boven kan je niet aan die printer denk ik. als dit wel kan ben ik heel blij voor je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan