2de verdieping internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

quadcore

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
hey allemaal ik heb een vraag,

ik wil boven op de 2de verdieping ook internet aan de kabel ik heb draadloos maar niet zon succes met online gamen heel erg veel lagg en signaal heel vaak laag.

nu wil ik dus aan de kabel er zit al een kabel in de muur maar nog niet aan gesloten aan de meterkast en alles hang er gewoon los in. nu is mijn vraag hoe sluit ik die aan op het internet?

we hebben in de kamer van de pc gewoon een siemens gigaset en in de meterkast ook nog een splitter http://www.kpnadsl.nl/support/images/splitter4a.gif hoe moet ik verder? alle twee de de sloten van de splitter zijn al in gebruik en de modem beneden naast de pc dat word niks want ik ga geen lange utp door het huis trekken :)

hoop dat iemand mij kan helpen :D

Je vraag "leest" erg moeilijk hoor. Let even op zinsbouw en leestekens!

Oplossing lijkt me een router of switch aan je modem aansluiten en daar de pc's dan weer op aansluiten. Of je dan het modem wil laten staat of naar de meterkast verplaatst is je eigen beslissing. Op de splitter kun je dus niks aansluiten.
p.s. er zijn meerdere typen Gigaset in de handel. Welk type heb je? Bij sommige kun je twee pc's aansluiten (ethernet)

Laatst bewerkt:
er zit al een kabel in de muur maar nog niet aan gesloten aan de meterkast en alles hang er gewoon los in. nu is mijn vraag hoe sluit ik die aan op het internet?

Als het een UTP kabel is (8 aderig) dan moet je een tweetal RJ45 stekkers kopen en deze erop aansluiten.

alle twee de de sloten van de splitter zijn al in gebruik en de modem beneden naast de pc dat word niks want ik ga geen lange utp door het huis trekken :)

Vanuit de splitter kun je idd geen netwerkconnectie maken. Je zult dit vanuit je modem/router moeten doen.

Indien je geen kabel kan trekken tot boven, kan je kiezen om via het stroomnet je signaal tot boven te krijgen (powerLAN) en eventueel een switch toevoegen achter de modem indien de modem geen vrije poorten heeft.

Laatst bewerkt:
ja dat zou ook nog kunnen hoe duur zijn die dingen ongeveer?
en zijn die dan ook nog beveiligd?

Vanaf 50€ heb je er reeds vermoedelijk geen top kwaliteit, maar voor internet meer dan voldoende. Zelf heb ik dit nog nooit gebruikt (in de nieuwbouw de nodige kabeltjes voorzien:thumb:)

je zal je wel goed moeten informeren, ik heb ergens iets gehoord dat er problemen kunnen zijn met woningen waar een 3 fase stroomnet is. Als je de ene op een stopcontact waar fase 1 en 2 aangesloten, is en de andere een stop.......op fase 2 en 3 dan zou er geen verbinding zijn? effe navragen dus in de shop:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan