2de x win98 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikcl

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Op een PC van een kennis zou ik naast de huidige win98 en winNT (of win2000) installatie, win98 nog maals moeten installeren. Het eerste systeem zou het hoofdsysteem blijven, het tweede zou als backup en voor enkele specifieke doelen zijn.

Hoe kan ik nu zonder de eerste win98 te verwijderen een tweede win98 installeren en deze toevoegen aan het bootmenu?

Je schrijft niet over hoeveel harde schijven / dan wel partities die pc beschikt. Als er meerdere hhd's en / of partities zijn, dan is het gauw geregeld: CD van 98 erin en een partitie opgeven waar nog geen OS op staat.........

Twee keer windows 98 installeren is volgens mij niet mogelijk omdat windows 98 de boot.ini niet aanpast, maar ook nog vanwege een aantal andere zaken.

Wat je wel zou kunnen doen is het volgende. In plaats van installeren van windows 98 kan je een ghost maken van de windows 98 die er al op staat. Die plaats je dan op een ongebruikte partitie. Vervolgens pas je de boot.ini aan met de verwijzing naar de nieuwe windows 98.

Je kan ook na de installatie van de tweede win98 een programma gebruiken als bootmagic of zo, dan kan je daarmee de opstart regelen.

Het gaat om een PC met twee harde schijven. Op de eerste partitie van de eerste harde schijf staat win98. Deze Hd heeft 3 partities.
De tweede hard disk heeft ook drie partities. Op de eerste staat winNT (of win2000). Een van de twee andere partities op deze schijf kan eventueel gewist worden voor een tweede win98.
Het liefst een oplossing zonder extra kosten zoals een nieuw bootprogramma. Nu wordt het standaard bootmenu van winNT gebruikt.

Gewoon win98 copieren op een andere partitie? Dit zal toch niet gaan? Ik kan wel een backup of image maken van een C-schijf van een andere PC met win98. Deze moet ik dan op een vrije partitie van de tweede HD op de andere PC plaatsen. De partitie zal dus niet C zijn maar bvb F gezien de eerste HD een C, D en E heeft. Alle links en programmas verwijzen toch naar de C schijf?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan