2e beeldscherm aansluiten geeft resolutieproblemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik wil een oud beeldscherm als 2e (meekijk-) scherm voor een andere persoon aansluiten op mijn hoofd -Pc. (Windows 7). Resolutie oude scherm 1280x1024. Hoofdscherm 1920x1080 (sowieso andere beeldverhouding dus).
Het aansluiten op zich is gelukt, beide schermen staan netjes naast elkaar in apparaatbeheer. Als ik echter de beeldinstellingen wil synchroniseren lukt dat niet. Wat ik ook doe: steeds wordt de resolutie van het hoofdscherm aangepast aan de lagere van het 2e scherm..en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan kiezen uit "deze beeldschermen uitbreiden" waarbij ik de resoluties in het menu ieder apart ongemoeid kan laten (maar na OK blijkt deze ineens op de lage resolutie te staan) of "deze beeldschermen dupliceren" waarbij in het menu de hoge resolutie van het hoofdscherm automatisch zgn gehandhaafd blijft. Zodra ik echter toepas gaat het fout...Wat doe ik fout? (het maakt niet uit welk van de 2 schermen ik rechtsklik om te wijzigen, ik krijg steeds hetzelfde instelmenu).

Nadat ik het 2e scherm weer losgekoppeld heb herstelt de oorspronkelijke resolutie van het hoofdscherm zich automatisch weer.

Laatst bewerkt:
Met 2 beeldschermen met verschillende resoluties kun je enkel het bureaublad uitbreiden, anders krijg je altijd verkeerde instellingen van de resolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan