In een grijs verleden heb ik dit ooit eens gedaan, maar ik heb geen idee meer hoe ik het gedaan heb. Nu sta ik onder tijdsdruk en hebik helaas niet de luxe om het zelf uit te vogelen.
Ik heb een Excel-blad.
op Tab1 heb ik een verzameling namen met functies, bijvoorbeeld een bedrijf met een blijkbaar te zware top:
A B C
1 Jan manager 23
2 Piet werknemer 24
3 Klaas werknemer 22
4 Bert manager 21
5 Koos werknemer 22
6 Jan werknemer 30
7 Dirk directeur 34
8 Kees manager 29
9 Dick directeur 38
Nu wil ik een tweede, derde en vierde blad aanmaken met korte lijsten.
Op Tab2 wil ik bijvoorbeeld alle directeuren zien. Dus de uitvoer van het blad zou er als volgt moeten zijn:
A B
1 Dirk 34
2 Dick 38
Voor Tab3 de managers:
A B
1 Jan 23
2 Bert 21
3 Kees 29
Enzovoort. Hoe moet ik dat doen???
Ik heb een Excel-blad.
op Tab1 heb ik een verzameling namen met functies, bijvoorbeeld een bedrijf met een blijkbaar te zware top:
A B C
1 Jan manager 23
2 Piet werknemer 24
3 Klaas werknemer 22
4 Bert manager 21
5 Koos werknemer 22
6 Jan werknemer 30
7 Dirk directeur 34
8 Kees manager 29
9 Dick directeur 38
Nu wil ik een tweede, derde en vierde blad aanmaken met korte lijsten.
Op Tab2 wil ik bijvoorbeeld alle directeuren zien. Dus de uitvoer van het blad zou er als volgt moeten zijn:
A B
1 Dirk 34
2 Dick 38
Voor Tab3 de managers:
A B
1 Jan 23
2 Bert 21
3 Kees 29
Enzovoort. Hoe moet ik dat doen???