2e cd-rom station plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fajalobbie

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Hoi, ik wil een 2e cd-rom plaatsen in mn pc.
nu heb ik een flatcable ( hoop dat ik het goed typ) met 3 stekkers er aan .

de eerste stekker heb ik aan mn originele cd-rom speler vast gemaakt .

dan krijg ik het 2e stekkertje die zit dan op mn 2e cd-rom en het 3e zit aan het MoBo.

nu zit er op beide stroom . dus ze gaan alle 2 open en dicht.

alleen de 2e speler laat niks op het scherm zien als ik er een cdtje in stop.
moet deze nou eerst geinstalleerd worden?

het eerste cdrom heeft ook een kleine 4 pins stekkertje dat contact heeft met het mobo.

Moet de 2e cdrom ook zo`n stekkertje naar het mobo hebben?

Hoe zit dat nou met master en slave??? ..

ok ok ik probeer iets te doen waar ik de ballen geen verstand van heb :-)
maar dat maakt het voor mij weer intressant.

ps ik werk met een packard bell en die heeft niet al te veel uitbreidings mogelijkheden. vandaar dat ik met zo`n flatcabel moet werken.

al mn slots zijn in al gebruik.

Goeden Morgen..
Wat jij bedoel met de andere cd-rom heeft een 4-pollige stekkertje naar de mobo lopen..
Dat klopt dat is voor je audio-out, die gaat dan naar je geluids-kaart op je mobo..
Er zal daar naast op je mobo nog 2 aansluitingen hebben , een voor nog een audio-aux dacht ik en een voor een modem ..
Je moet je cd-rom speler daar wel op aan sluiten ,anders hoor je never nooit niet geluid..
Als goed is zit er zo''n kabeltje bij de cd-rom speler ..
Grtz Oswaldo.r

Hoi.........

Dat stekkertje zoals eerder vermeld is voor je audio out of beter gezegt voor als je een audio cd wil afspelen.
Als je gewoon mp3tjes draait heb je hem niet nodig.

Wat ik me vooral afvraag is of elke geluidskaart ook twee outputs heeft. Dit zou je op internet zo kunnen na zoeken. Als de kaart neit altijd te oud is dan.

Ik zou is in de bios kijken of ie daar gezien word en inderdaad het verhaal nagaan of je jumpers goed staan.
De cd rom die op het uit aan de van de flatcable zit moet master staan en de ander dus slave. Vaak staat wel op de bovenkant van de speler hoe de jumper gezet moet worden.
Ook staat het wel op de onderkant in miniscuul kleine lettertjes.

ma=master sl=slave cs= cable select

cable select herken je aan de rare flappen die bij de connector zitten op de flatcable.

hoop dat we je zo verder hebben kunnen helpen....

groet
Harmen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan