2e gigaset aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

diesel12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Hallo allemaal ik ben nieuw hier en heb natuurlijk gelijk een vraag.
we hebben internet en bellen plus van hetnet (kpn) en heb een draadloze verbinding deze werkt goed, maar nu hebben we een 2e pc op de eertse verdieping staan en die willen we ook draadloos hebben, dus een nieuwe gigaset 108 gekocht en deze werkt wel maar niet goed.
hetnet gebeld maar deze geven voor een 2e set geen ondersteuning.
je moet eerst de pc boven aanzetten en wachten tot er verbinding is en dan kan ik beneden de pc opstarten en heb ook verbinding anders om gaat niet , dan werkt het allen beneden.

wie kan mij helpen zodat het wel goed werkt.

Het verhaal is wat lang maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

groet Diesel12

Hoi,

Wat: gigaset 108 ...... repeater, usb.
Wél iets duidelijker zijn om een goeie reactie te kunnen geven !!!!

En zo geven wij hier natuurlijk niet het gevoel van WELKOM op HELPMIJ.NL.
Dus als eerst welkom op dit mooie forum.

Doe ons eens vertellen, wat gebruik je op het moment allemaal om op het internet te geraken, dus provider, modem, router, pc-1, pc-2, wat heb je allemaal staan. Een 2e gigaset aansluiten?? de 108 is toch gewoon een basis station met toestel? zo ja dan kun je die ook inleren op het eerste basisstation beneden? Afijn, je snapt, we willen graag weten wat je al hebt staan.

grtjs Jarno jjw

En zo geven wij hier natuurlijk niet het gevoel van WELKOM op HELPMIJ.NL.
Dus als eerst welkom op dit mooie forum.

Doe ons eens vertellen, wat gebruik je op het moment allemaal om op het internet te geraken, dus provider, modem, router, pc-1, pc-2, wat heb je allemaal staan. Een 2e gigaset aansluiten?? de 108 is toch gewoon een basis station met toestel? zo ja dan kun je die ook inleren op het eerste basisstation beneden? Afijn, je snapt, we willen graag weten wat je al hebt staan.

grtjs Jarno jjw

Hoi dank je voor je bericht en inderdaad was dat van die andere geen echt welkom, maar goed.
Pc 1 verboden met internet hetnet van kpn met experiabox en een gigaset ubs adapter 108.
Pc 1 is met Vista.
Pc 2 (windows XP) staat op de eertse verdieping, ook hier heb ik een gigaset usb adapter 108 op aan gesloten.
Het punt is dat we dus twee verbindingen hebben, maar als ik beneden Pc 1 opstart met internet,dan kan je met de 2e pc niet meer op internet komen.
Je zo toch zeggen dat je alle twee tegelijk moet kunnen interneten.

mocht het nog niet geheel duidelijk zijn meld het dan.

met vriendelijke groet
diesel

Heb je bij beide PC's, bij "netwerkverbindingen" -> TCP/IP protocol -> eigenschappen een vinkje staan bij " automatisch een IP adres laten toewijzen"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan